Torsdag, fredag

(null)
Igår hade jag en lång dag i Göteborg. Åkte ner med pappa på förmiddagen för besök på onkologen (där jag bland annat fick ett dropp med muskelstärkande medicin men även en plan inför närmstkommande veckor med medicindoser, provtagningar och liknande), sedan var det dags för sista strålbehandling som var 55 minuter försenad. Efter det tog vi spårvagnen hem till min faster där vi mellanlandade och fick te och fika medan vi väntade in mamma och August. Vi skulle på Planet Earth på Scandinavium. Fantastiskt fina och faschinerande filmklipp och stämningsfull orkestermusik var det absolut men vi var nog alla överens om att det var fel lokal för evenemanget. Alldeles för stort. "Storbildsskärmen" blev ju inte större än en tv pga det långa avstånd och även akustiken tyckte jag faktiskt gjorde det sämre tyvärr. 

(null)
Imorse hämtade Sofia och Lisa upp mig och jag fick äntligen åka och storhandla för första gången på några veckor. Älskar ju att storhandla men har haft problem att ta mig till affären i veckan pga obvious reasons. Vi avslutade med en brunch/lunch i form av bacon och fetaost-omelett. 

Nu ligger jag i sängen och vilar lite. Jag har haft lite ont i ryggen/bäckenet sedan igår. Är lite rädd att det är smärtan från en ny svullnad som kommer men efterson benets funktion bara blir bättre och bättre hela tiden så tror jag snarare att de kan handla om att jag helt enkelt har lite ont i ryggen/träningsvärk/stelhet efter att jag rörde på mig mycket igår. Gick i riktiga trappor, backar och var igång mer igår än vad jag varit på hela veckan (och det gick bra!!) så det kanske inte är konstigt att kroppen är lite trött. Så jag ska avvakta lite med att höra av mig till onkologen om det tänkte jag. Hade ju varit skönt att få trappa ner på de där jäkla kortisonet och inte trappa upp igen, haha.

I eftermiddag tänkte jag faktiskt testa att köra bil igen. Jag känner att funktionen är verkligen betydligt bättre så det skulle kunna gå. Vi får se. Skulle behöva åka till affären (haha igen) och köpa espressobönor till min maskin..