Att springa

(null)
Jag glömde nästan att berätta! Igår när jag var ute och promenerade på förmiddagen så fick jag för mig att jag skulle öva på att springa. Jag har knappt sprungit över huvudtaget i mitt liv, och än mindre sen jag blev sjuk. Men efter problemet med ryggen och benet i våras (när jag knappt kunde lyfta benet och jag ramlade så fort jag försökte stödja mig ordentligt på höger ben) så har jag verkligen inte kunnat springa ens. Men jag testade några meter förra veckan på en promenad och nu igår klarade jag att springa runt denna lilla damm på kanske 400-500m. 

Om det är något jag hade velat ha som ett litet mål i sommar så är det att klara av att springa 1km i alla fall. Nu kanske de låter som ett jättelitet mål men för mig är det sjukt jobbigt. När jag springer nu så är det som att kroppen blir dubbelt så tung, benet har det tufft att orka med, men det går. Jag tycker det känns osäkert att inte ens kunna springa ifrån om jag blir jagad/håller på att bli påkörd osv. Därför 1km. Det känns uppnåeligt, även om jag inte är där ännu.

Nu har jag förresten precis vaknat uppe i Åmål. Jag bestämde mig för att spendera helgen här uppe med mamma. Vi ska städa ur stugan bland annat. Vädret ska ju bli superfint så kanske tar mig en och annan paus o solen också..
#1 - - Anonym:

Bra mål👏🏼🤓😘