Årssummering 2013 - bilder

OBS: Klicka på rubriken för att se inlägget med större bilder!
Jag fyllde 18 (detta firade jag i tre dagar, hehe), åkte till Trysil med min familj och var mest hemma och slappade. Kommer faktiskt inte ihåg så mycket från januari. Jag tror allting var allmänt bra bara. 
 
I februari firade vi Linnea och jag gjorde allt för att ha så roligt på sportlovet som möjligt eftersom nästan alla min vänner och Johan var bortresta. Det gick väl sådär, men hade några höjdpunkter.
 
I MARS FICK JAG MITT KÖRKORT. Det kan ha varit den lyckligaste dagen på detta året. Sedan firades många födelsedagar. Jag, Alva och Sofia körde debut på krogen samma kväll och jag var på opera!
 
April stod för årets enda utomlandsbesök (bortsett från Norge), nämligen Holland med Johans familj. Där fanns det så himla fina hus! Annars fikade jag mycket och försökte låtsas att det var sommar, vilket det inte riktigt var.
 
Sprang (yes, inga gåpauser inte) vårruset med ett härligt gäng, gick ut på Lipz första gången (haha, om jag skulle vetat då att jag skulle bo där hela hösten..) och klarade även av att slutföra klassikern i skolan (4 mil cykling, 1850 m simning, 1 mil löpning & 1 km skridskor). Det var nog min powermånad!
 
Lisa tog studenten i juli och då började jag på riktigt inse att det snart var min tur. Pratade inför 200 pers, började jobba på McDonald's "på riktigt" och festade en hel del.
 
Åkte till Skara med tjejerna och Skalhamn till Lina. Försökte ta vara på sommaren och göra somriga saker för vädret var ju helt enormt fint hela juli nästan! Badade dock alldeles för lite.
 
Augusti är, liksom januari, inte något jag kommer ihåg så mycket. Men jag tror inte att allt riktigt stod rätt till för mig. Var väl sådär sugen på att börja skolan också.
 
September var, trots att det inte syns på bilderna, troligen den värsta månaden på detta året. Hade ganska precis gått igenom ett break-up (fanns inget bra svenskt ord) och känslorna pendlade minst sagt upp och ner. Här på bilderna är dem uppåt men de fanns stunder då jag grät i timtals.
 
Promenader och utgång stavas väl oktober. Det var mitt sätt att liksom bearbeta. Mådde mestadels väldigt bra i oktober faktiskt! På höstlovet gick jag ut tre gånger, det var väl lite väl mycket, men shit vad kul det var.
 
Vanligtvis min hatmånad gjordes fruktansvärt rolig utav att ett par stycken i klassen och jag gick ut varje vecka. Helt hysterisk månad. Jobbade för fullt, pluggade för fullt.
 
Julens månad och jag hade ingen julkänsla som förra året, inte ens på självaste julafton. Iställlet, liksom november, fullspäckat med party. Fick en ny mobil, iphone 5s precis i slutet på året då min gamla la av, efter ganska exakt 2,5 år. Hade så himla, himla roligt i december!