Examenspicknick

(null)
(null)
(null)
(null)
(null)
(null)
(null)
(null)
(null)
(null)
(null)
(null)
(null)
(null)
(null)
Åkte ner för besök på gynmottagningen igår morse. Det var ett mycket oklart besök. Läkaren verkade mer disträ än jag och verkade inte riktigt förstå syftet till varför jag var där. Jag fick driva hela samtalet själv och sedan fick jag stå i 10 minuter utan trosor i ett undersökningsrum med öppet fönster medan hon pratade i telefon med labb. När jag tillslut gjorde ett ultraljud för att kika efter en eventuellt ofarlig cysta. Den hittade dem inte. Slutsumman av besöket var att jag hade medelsvåra cellförändringar - som jag inte längre har och jag hade en ofarlig cysta - som jag inte heller längre har. Gick därifrån mer förvirrad än innan.

På eftermiddagen laddades det om till picknick dock! Vi skulle fira Lisas civilekonomsexamen nästan två månader försent. Vi hade gjort det som en halv överraskning. Lisa visste att vi skulle ha picknick men väl där möttes hon av ballonger, tårta, bubbel och presenter. Jag hade gjort lite snittar, frukt, kex och ost, grönsaker och en daimtårta och en kladdkaka. Vi gav henne ett smycke med en 5a på (jag köpte även ett likadant till mig själv) för att hon alltid ska bära med sig oss fem vart hon än i världen väljer att jobba. Jag hade även gjort en fotobok med lite gamla bilder som vi tog när vi var små, som en rolig present. Vi satt där och njöt av värmen och maten och sällskapet i några timmar. Kommer inte ens ihåg senaste gången alla var samlade, men det var i alla fall så kul att det gick att fixa! 

Nu väntas cellgifter om några timmar. Ska få en extra påse idag med ett annat medel så kanske kommer må lite sämre och behandlingen kommer ta lite längre tid, men jag har med mig bok och sudoku för att fördriva tiden. Och mamma.
#1 - - Brett:

Blev genast nyfiken på hur femman såg ut men såklart ingen bild på den:)