Familjedag

(null)
Började morgonen framför Sex and the City och Lyxfällan, sedan tog mamma blodprover på mig. Vid lunchtid kom August förbi och hela familjen åt mammas dögoda pastasallad.

(null)
Sedan hade August fått för sig att han ska bygga sitt eget matbord (vem får ens för sig det, vad får normala människor sin energi ifrån jag blir galen). Så hela familjen satte sig i bilen till trä-affären (eh, heter de så?). Vi tog en sväng förbi Daniel för att kolla hur han mådde och det var på bättringsvägen men vi kom fram till att en natt till hos mina föräldrar vore smart. Ta det säkra före det osäkra.

(null)
När vi kom hem var jag helt slut (lyfte typ en bräda och tyckte jag var stark) så medan de andra hjälpte August att komma igång med byggandet så läste jag i soffan. Och halvsomnade.

(null)
Nu på kvällen tog jag en kvällspromenad med pappa och Teo. Vi gick förbi ishallens snöhög vilket typ är det bästa Teo vet. Som ni kanske ser. Sedan åt vi hemmagjorda hamburgare allihop och nu har August åkt hem och vi har lagt oss i våra sängar (efter att genom persiennerna ha följt ett polisdrama utanför fönstret, haha). 

Börjar längta lite hem nu, till mina egna saker och min egna lägenhet. Och såklart Daniel. Mest Daniel. Men har ändå känt att jag haft mysiga dagar. Särskilt idag. Hela familjen har varit i knutarna hela dagen och vi har gått om varandra lite, kommit och gått och ätit ihop. Precis som när vi alla bodde hemma. De har jag faktiskt inte känt av sen jag flyttade för tre år sedan, har aldrig direkt vart här i så många dagar i sträck innan. Jag tycker verkligen otroligt mycket om att umgås med min familj, vi har så himla roligt ihop. Det har jag verkligen lärt mig att uppskatta sedan jag flyttade hemifrån och fick leva själv. Har varit väldigt mysigt att återleva gamla tider i ny tappning, men de ska bli skönt att komma hem. Jag trivs bäst hemma. Vad skönt att kunna känna så! 
#1 - - Anonym:

Tack för att jag får följa med i din vardag! Låter himla mysigt, blir lite avis på att ha en så fin familj och omgivning som du verkar ha. Så extra fint att få följa. Kram

Svar: Tack för att du följer! ☺️ Verkligen, de är fantastiska! Kram
Agnes

#2 - - Anonym:

Du skriver så fint Agnes. Har du någon behandling nu? Och kan vi läsare få receptet på mammas sallad?

Svar: Tack vad snäll! Jag får cellgifter i tablettform varje dag, mest för att bromsa. Ska på röntgen nästa vecka för att se om de hjälper något.

Absolut! Ska be mamma skicka!
Agnes