Snabbuppdatering

En kort liten lägesuppdatering om hur saker och ting varit sedan sist. Riktigt dåligt ärligt talat. Vardagarna sover jag mest igenom (i den mån det går, för att sova är otroligt svårt när man får panikkänslor av att ligga rätt ner). Testar allt, alla sorters tabletter som gör mig supergroggy, pallaa upp kuddar som inte hjäper, TENS som bara hjälper ibland. Har ångestattacker på kvällarna och tror att idag, dag ska jag dö. Orkar inte se personer i ögonen pga så trött osv. Det är inte bra. Men det finns ljusglimtar. En var i onsdags när jag bjöd hem mina tjejkompisar på fika och alla kom! Alla 8 stycken (även de som precis lämnat igen för sina studieorter), blev rörd. Vi hade det otroligt mysigt, trots att det slutade med en kaosnatt av umattning efteråt. Älskar dem alla så mycket!
En annan positiv grej har varit att pappa varje dag i veckan har kommer över och lagat mat hos oss. Vi har fått två- och treättter hela familjen varje dag och så har vi spelat PrimeTime och sedan har pappa och August åkt hem till sig. Mamma har flyttat in till mig och Daniel i princip så att de kan övrelappa varandra lite, fast de spenderar mest tid här hemma ändå.
 
Såhär kan det se ur efter en panikattack. Det brukar ibland släppa lite om man andas frisk luft. Men det är så satans kallt ute och att gå ut är inget alternativ när kroppen inte orkar och dessutom är mitt i panik. Så istället sätter jag mig i datastolen så pälsar de på mig, ger mig tabletter och sprutor och sätter mig i balkongdörren för att jag sedan förhoppningsvis ska kunna sova.
Kolla förresten vad mina fina vän Filippa sysslat med när hon har haft lite spare-time. Bland annat en bild på mig som hon lekte lite i Adobe Illustrator med. Häftigt att kunna sånt där tycker jag. Baserat på dessa bilder jag tog 2016
 
.
#1 - - Malin:

Hej Agnes! Jag tänker på dig flera gånger varje dag. Vill sända dig styrka! Hälsningar från Dalsland.

#2 - - Regina:

Tänker på dig hela tiden <3

#3 - - Anonym:

Tänker på dig ❤️

#4 - - Cecilia :

Tänker på dig/er! Massa styrkekramar ❤❤❤

#5 - - Catarina:

Åh, fina fina Agnes! Du ska inte behöva ha ångestattacker!! Du ska ha lugn och ro! Blir både arg och ledsen när jag läser om dina panikattacker. Det måste gå att komma tillrätta med dem!! ❤️
Kram på dig 😍

#6 - - Tess:

Hej! Snubblade över din blogg för egoina sk skrev om den. Vet inte vad jag ska skriva. Men vill ge dig massor med kärlek❤❤❤

#7 - - Tess:

Hej! Snubblade över din blogg för egoina sk skrev om den. Vet inte vad jag ska skriva. Men vill ge dig massor med kärlek❤❤❤

#8 - - Tess:

Hej! Snubblade över din blogg för egoina sk skrev om den. Vet inte vad jag ska skriva. Men vill ge dig massor med kärlek❤❤❤

#9 - - Tess:

Hej! Egoina länkade till din blogg så jag har suttit och läst i 1h. Vill bara ge dig massor med kärlek ❤❤❤❤

#10 - - Anonym:

Tänker på dig. Kärlek till dig❤❤❤❤

#11 - - janet:

Ledsamt att läsa att du har det så jobbigt. Det är riktigt jobbigt när sjukdomar ger påverkad andning, det blir liksom per automatik panikkänslor av sådant. Vad fint att ni hittat ett sätt som åtminstone kan ge något av tillfällig lättnad.

Och som alltid - som du lever Agnes! Det är mitt uppe i all eländig orättvisa så nyttigt att se. Vi bör alla leva tills dess att vi faktiskt dör och med leva menar jag att göra, känna och hitta alla de där helt vanliga sakerna, mellanmänskliga relationerna och köpebullarna som trots allt utgör själva livet.

I brist på att kunna göra något för dig gjorde jag något för andra som jag vet att du känner engagemang för. Stor stor kram från mig och min familj till dig och din.

#12 - - Gun:

Såklart man åker över halva Sverige för en köpebulle om man är en riktig vän! Stor kram till dig och din familj.

#13 - - Anonym:

Usch Agnes, jag förstår att paniken är jobbig! Vi har aldrig träffats, men jag har läst och berörts så mycket! Tänker på dig varje dag!

#14 - - Anonym:

Hoppas vi ses på Primtime ikväll! Jag ska hälsa till dig i chatten (även om det brukar vara en jäkla fart där)

#15 - - Anonym:

Hoppas vi ses på Primtime ikväll! Jag ska hälsa till dig i chatten (även om det brukar vara en jäkla fart där)

Svar: Vad ska jag kika efter på för namn, eller är jag försenad? :O :(
Agnes

#16 - - Anonym:

Fina Agnes, tänker på och känner för dig sååååå mycket. Kramar! /Läsare

#17 - - Linn:

Kramar till dig <3

#18 - - Sabina:

Tänker på dig flera gånger varje dag! Vad tråkigt att du har problem med panikångest.
Så fint av dina vänner att hälsa på dig, jag hoppas du hinner med många mysiga fikatillfällen ännu <3

#19 - - Anonym:

Alla styrkekramar i världen till dig!
Lider med dig i din smärta och ångest....😢
Värms av all kärlek du omges av! 😍❤️❤️
Önskar dig det allra bästa!
Världens största gigantiska bauta kram till dig ❤️❤️
Och även dina nära och kära❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️I all oändlighet...
Camilla (ebbas mamma)

#20 - - Malin:

Jag hoppas du kan få ro i kroppen och slippa smärta. Jag har följt din blogg i många år, det var inte såhär det skulle bli:( Fint att din mamma och Daniel tar hand om dig💗 Agnes jag är så ledsen, jäkla cancer. Stor kram 💗💗💗💗💗💗

#21 - - Anonym:

Hej Agnes har aldrig träffat dig men läser om dig och din diagnos och jag blir tårögd när jag läser💖💖tänker på dig varjw dag och vill bara underlätta för dig. Hoppas att du finner ro så du ej få paniken för den är jobbig.
All styrka till dig.

Kramar💖💖💖

#22 - - Anonym:

Hej Agnes har aldrig träffat dig men läser om dig och din diagnos och jag blir tårögd när jag läser💖💖tänker på dig varjw dag och vill bara underlätta för dig. Hoppas att du finner ro så du ej få paniken för den är jobbig.
All styrka till dig.

Kramar💖💖💖

#23 - - Anonym:

Hej Agnes har aldrig träffat dig men läser om dig och din diagnos och jag blir tårögd när jag läser💖💖tänker på dig varjw dag och vill bara underlätta för dig. Hoppas att du finner ro så du ej få paniken för den är jobbig.
All styrka till dig.

Kramar💖💖💖

#24 - - Mikaela:

Så generös du är som delar med dig av din resa till oss andra. Tack vare dig har jag verkligen fått perspektiv på mina egna (små) och oviktiga problem. Önskar dig allt gott ❤

#25 - - Mikaela:

Så generös du är som delar med dig av din resa till oss andra. Tack vare dig har jag verkligen fått perspektiv på mina egna (små) och oviktiga problem. Önskar dig allt gott ❤

#26 - - Mikaela:

Så generös du är som delar med dig av din resa till oss andra. Tack vare dig har jag verkligen fått perspektiv på mina egna (små) och oviktiga problem. Önskar dig allt gott ❤

#27 - - Mikaela:

Så generös du är som delar med dig av din resa till oss andra. Tack vare dig har jag verkligen fått perspektiv på mina egna (små) och oviktiga problem. Önskar dig allt gott ❤

#28 - - Mikaela:

Så generös du är som delar med dig av din resa till oss andra. Tack vare dig har jag verkligen fått perspektiv på mina egna (små) och oviktiga problem. Önskar dig allt gott ❤

#29 - - Ellen:

Per aspera ad astra! KRAM

#30 - - Jonna:

Jag tänker på dig. Önskar det fanns något jag kunde göra, allt känns meningslöst men samtidigt så otroligt betydelsefullt när man läser dina ord. Kram! <3

#31 - - Kakan :

Åh, fina du! Skönt att du har vänner och familj runt dig! All kärlek!

#32 - - Kakan :

Åh, fina du! Skönt att du har vänner och familj runt dig! All kärlek!

#33 - - Kakan :

Åh, fina du! Skönt att du har vänner och familj runt dig! All kärlek!

#34 - - Kakan :

Åh, fina du! Skönt att du har vänner och familj runt dig! All kärlek!

#35 - - Anonym:

Allt gott som går att få just nu önskar jag dig.Kärlek!❤

#36 - - Anonym:

Allt gott som går att få just nu önskar jag dig.Kärlek!❤

#37 - - S:

Kan bara skicka kärlek och styrka <3 <3 <3!

#38 - - Elin:

Hej, jag hittade till din blogg för första gången igår och jag måste bara säga WOW, vilken inspirerande person du är! Jag finner nästan inga ord, att i det läget du befinner dig i ändå kunna ta tillvara på livet så som du gör.. Tror vi är många som har mycket att lära av dig. Stor kram!

#39 - - Jessie:

Kram Agnes, tänker så mycket på dig. ❤

#40 - - Anna:

Jag är så otroligt ledsen att du måste gå igenom detta. Men det värmer att läsa om vilken fin familj, fin pojkvän och fina vänner du har omkring dig. Du verkar vara en så härlig tjej. Du får mig att gråta men många gånger också att skratta högt. Stort tack för att du delar med dig och massa styrkekramar och tankar

#41 - - Familjehem.blogg.se:

❤️

#42 - - Anonym:

💜💜💜

#43 - - Annie:

Du har fått mig att sluta vara rädd för döden 💕 varmt tack ❤️

#44 - - Johanna:

Hej Agnes 🌸
Har precis upptäckt din blogg och jag vill bara säga att få saker har inspirerat och imponerat mig lika mycket som din styrka och din positivitet i denna situation som verkar så fruktansvärt tung. Du är helt fantastisk och verkar vara en sån genuint fin och härlig person. Tack för att du delar med dig ❤️ Stor stor kram till dig 💕

#45 - - Anna Sjöström:

Va fint hon gjort med bilden! Tänker på dig, kram fina du! Hälsningar Anna 💕

#46 - - Anonym:

💖

#47 - - Anonym:

Mina tankar och böner är med dig Agnes.Vill bara hålla om dig,hoppas du känner att så många bryr sig.All kärlek till dig!❤❤❤

#48 - - anonym:

Fina Agnes, Följer din blogg sedan 2015. Bland det bästa jag läst. Du berör i stort som i smått i glädje som i sorg. Du är och kommer alltid att vara en helt fantastisk person. Någonstans (hoppas att du inte missförstår mig), så verkar det som att du haft ett helt fantastiskt liv. Med underbara vänner och en fantastisk famil och släkt. Långt ifrån alla som har det. Det bästa livet har kanske inte den som levat längst, utan den som verkligen gjort något med sitt liv och levt det fullt ut. Du gör det Agnes! Varma tankar till dig och dina nära och kära. ❤️❤️❤️

#49 - - Anneli Holmberg :

💖💖💖❤❤❤

#50 - - Anonym:

Agnes

Hittade hit för inte så länge sedan. Googlade för egen räkning och hamnade här. Har gråtit och lett om vårt annat. Vilken fantastisk familj du har. Opererade bort en stor tumör i förra veckan. Har flera små barn och är allt för ung för att vara sjuk men jag har kärlek i min familj. Tänker såå på dej och ditt allt för grymma öde. Ville bara säga tack. Du berör och ditt avtryck i världen har inte gått omärkt förbi. När min mormor dog o cancer förra året var en av de sista sakerna hon sa "jag vill inte dö,jag är inte färdig med livet". Då var hon ändå till åren. Kan inte ens tänka mej dina känslor inför det oundvikliga. Varma kramar J

#51 - - Anonym:

Agnes

Hittade hit för inte så länge sedan. Googlade för egen räkning och hamnade här. Har gråtit och lett om vårt annat. Vilken fantastisk familj du har. Opererade bort en stor tumör i förra veckan. Har flera små barn och är allt för ung för att vara sjuk men jag har kärlek i min familj. Tänker såå på dej och ditt allt för grymma öde. Ville bara säga tack. Du berör och ditt avtryck i världen har inte gått omärkt förbi. När min mormor dog o cancer förra året var en av de sista sakerna hon sa "jag vill inte dö,jag är inte färdig med livet". Då var hon ändå till åren. Kan inte ens tänka mej dina känslor inför det oundvikliga. Varma kramar J

#52 - - Mattias G:

#53 - - Krista:

💕

#54 - - Lina:

<3

#55 - - Marielle:

Så ledsamt att läsa om dina ångestattacker och hur kroppen bara blir sämre, samtidigt på typiskt Agnes-vis lyckas du hitta något positivt mitt i alltihopa. Jag tror att när du inte finns här längre kommer dina fina vänner vara tacksamma och glada över att de allihop kom på köpekanelbullsfika, oavsett var de befann sig. Skönt att ha både mamma och Daniel nära hela tiden och att din bror och pappa är där varje dag.

Jag tänker ofta på dig Agnes och mest av allt önskar jag att du ska bli frisk men om nu inte det går så hoppas jag att du iaf ska slippa ångestattackerna. Janet skrev så fint här ovan. Jag är också imponerad av vilken livsglädje och styrka du har. Tack för hur du har fått mig att stanna upp och reflektera över mitt eget liv och hur jag lever det. Det behövs fler människor som du här i världen! Stor kram!

#56 - - Ellen:

Agnes, tack för att du sprider sådan värme och positivitet. Din livsglädje har för första gången under min långa depression fått mig att inse vad som gör livet så storartat. Tack för att du visar oss det och för att du är en sådan inspiration. Du är helt fantastisk. Mina tankar är hos dig och jag slutar aldrig hoppas på mirakel.
Stor kram från en läsare

#57 - - Lina:

Vila i frid ❤

#58 - - M:

Hörde precis att du gått bort idag. Du va en super hjälte så jävla stark person. Som i dagar som dessa vågade skriva allt. Du skrev jättebra på din blogg. Vila i frid ❤️

#59 - - M:

Hörde precis att du gått bort idag. Du va en super hjälte så jävla stark person. Som i dagar som dessa vågade skriva allt. Du skrev jättebra på din blogg. Vila i frid ❤️

#60 - - Sanna :

Ikväll tänder jag ett ljus för dig. Vila i frid fina du ❤️

#61 - - Anonym:

❤️🌹

#62 - - Anna:

Vila i frid 💖
Styrke kramar till nära & kära 💖💖

#63 - - M:

Tänder ljus för dig ikväll 🧡🧡

#64 - - Kort:

Tårarna rinner, så mycket styrka, kärlek och glädje du delat till oss läsare på din blogg 🧡 Vila i frid fina Agnes, vår värld blir fattig utan dig 🧡 Styrkekramar till alla dina nära och kära.

#65 - - Anonym:

Tänker på dig mkt och går in flera ggr varje dag på din blogg och hoppas på att du skrivit ngt nytt. Du och din familj och pojkvän är mina stora förebilder och dina underbara vänner med. Du kommer aldrig dö för ngn av dom och inte för ngn av oss läsare heller. Jag är dessutom helt säker på att det tar inte slut det gör vidare på ett annat sätt. Det känns dock jobbigt i mitt hjärta med din ångest som jag mkt väl förstår och kan känna in. Fina fina Agnes ❤️

#66 - - Anonym:

Jag har aldrig träffat dig fina Agnes. ,men har läst din blogg ett par år nu. Idag såg jag två personer på stan dom såg ut som dig. Då kändes det som att jag viste vad skulle hända idag.
Mycket kärlek till din familj inklusive pojkvän och till fina vänner
Jag kommer aldrig glömma dig

#67 - - Johannes:

Trots att vi aldrig träffats, så har du genom din blogg och din instagram gett mig så otroligt mycket!
Tack för allt!
Hoppas du är på nån fin plats och mår bättre än någonsin!

Vila i frid <3

#68 - - Beatrice:

Fina, fina Agnes. Tack för ditt ljus. Vila i frid.

#69 - - Anonym:

Vila i frid ❤️

#70 - - Anonym:

Tänker på dig ❤️

#71 - - Fanny:

Vila i frid fina Agnes. Dina ord har betytt mycket för mig.

#72 - - Grethe Hagen:

🙏💜🙏Hvil i fred elskede Agnes 💜🙏💜

#73 - - Katarina:

Agnes ❤❤

#74 - - Madeleine:

Vila i frid fina Agnes <3

#75 - - Cecilia :

Vila i frid Agnes. Nu är all smärta och oro borta, kvar är dina ord och tankar här på bloggen. Så mycket styrka,kraft, glädje men även sorg som finns i dem som du valt att dela med alla oss här ute. Stor kram till familjen, hon finns i era hjärtan ❤ Kramar

#76 - - Anonym:

Vila i frid❤️❤️❤️

#77 - - Moa:

Stor kram till dig 💗

#78 - - Moa (igen):

Såg nu i kommentarsfältet att det sorgliga redan har inträffat. Vila i frid fina du 💕

#79 - - Anonym:

Fina Agnes. Vila i frid ❤

#80 - - Anonym:

Stor kram till dig! ❤ Tänker på dig!

#81 - - Monica:

Vila i frid du fina som gett så mycket till oss andra ❤❤

#82 - - Mattias G:

Tack för allt du delade med dig av, sov gott. 🖤

#83 - - Emma:

Tack för alla kloka ord! Hoppas du funnit ro någonstans där uppe <3

#84 - - Ola:

Fyra års kamp mot cancern är över. Hoppas att du har ro och är smärtfri nu. Kanske kikar du ner på oss från ett moln någonstans som du önskade. Vi glömmer dig aldrig, Agnes.

#85 - - Anonym:

Vila i frid Agnes, vilken styrka in i det sista!! Nu är du fri och slipper dina plågor ❤️ Varma tankar till familjen!!

#86 - - Anonym:

Vila i frid Agnes, vilken styrka in i det sista!! Nu är du fri och slipper dina plågor ❤️ Varma tankar till familjen!!

#87 - - Anonym:

Vila i frid Agnes, vilken styrka in i det sista!! Nu är du fri och slipper dina plågor ❤️ Varma tankar till familjen!!

#88 - - Anonym:

🕯❤