13 veckor

Hallå, kom precis från gymmet där jag kört en vända sjukgymnastik. Det har nu gått lite drygt 13 veckor sedan min operation och det är först nu som jag börjar känna igen min kropp lite igen. Mycket svagare, självklart och begränsad. Men jag kan plocka upp saker på golvet (om än med en annan teknik), jag kan lyfta relativt tunga saker (får ju inte lyfta över 10kg men de vet jag inte om jag hade klarat innan heller, haha) och bäst av allt - mitt högerben klarar av så mycket mer än vad jag trott.

Efter operationen så såg den mörkt ut. Jag orkade knappt lyfta det alls, men nu märker jag knappt av det. Jag ska testa att köra mammas bil någon dag för att se hur det funkar. Skulle man göra ett styketest så skulle man väl se skillnaden tydligt, men i vardagen så går det nästan obemärkt förbi. Är så glad över det! Har en video jag ska visa någon dag där ni kan få se utvecklingen. Ska bara ta mig tid att ladda upp den!