En traumatisk resa avslutas med en mysig kväll


Filippa är hemma, äntligen! Har inte träffat henne sen februari. Vi drog iväg superspontant nu på kvällen 6 pers och spelade lite biljard, shuffleboard och drack öl tills det stängde vid 23. Mysigt! Jag insåg väl att jag varken var bra på biljard eller shuffleboard (eller dricka öl heller för den delen) men det är ju engagemanget som räknas, eller? 

Hade en traumatisk tågresa hem förut förresten. Nä, så farligt var det inte. Men  jag fick byta tåg 3 gånger på stationen (ett blev inställt, ett var knökfullt och skulle bara gå halvvägs hem) innan jag äntligen kom med ett tåg hem, men då var det ju redan 50 minuter efter första tåget skulle gått (och 80 min efter jag kom till stationen....). Som om det inte var nog så var AC:n i det tåget paj så vi satt alla knökat och svettades som grisar i en timma. Fyfan, rent ut sagt!