Dag fyra i Sydney (Blue Mountains)

(null)
Igår (onsdag) åkte vi på en bussresa som skulle ta oss till Blue Mountains. Tidigt, tidigt gick vi upp för att ta oss in till stan där vi blev upphämtade av en liten vinglig buss. Första stoppet på resan var en snabbis på zoo.

(null)
(null)
(null)
Gulligast var koalorna. Tydligen sover de typ 23 timmar om dygnet. Relaterar.

(null)
Vi fick små koalor som August satte i öronen.

(null)
Nästa stopp var Echo Point, en utsiktsplats över Blue Mountain. Här över the three sisters.

(null)
Vi tog en lunchpaus och passade även på att ta en kaffe och kika runt lite i bland annat en godisaffär.

(null)
(null)
(null)
(null)
Sedan var vi framme vid Scenic World vid Blue Mountains. Där åkte vi linbana ner till skogen. Det var lite hissnande att åka så högt över marken.

(null)
(null)
Väl där nere gick vi en promenadslinga i regnskogen. Vi powerwalkade runt. Dels pga tidsbrist och dels för vi var rädda för dödliga spindlar och ormar som tydligen var säsong för just nu.

(null)
(null)
För att åka upp igen så åkte man ett tåg bakåt upp. August och Svea tyckte det var väldigt kul medan jag och mamma var livrädda och jag gallskrek halva färden. Lutningen var så stark att jag trodde jag skulle ramla framåt ner i tåget om jag släppte taget om taket. Vi satt inte fast alls. Huh.

(null)
(null)
Vi var vid ytterligare utkikspunkter.

(null)
(null)
Vi åkte färja hemåt. August och Svea hängde med någon liten pojke med blå keps. Har varit ett stående skämt här borta, att jag ser ut som en liten pojke. Det började med att jag fick en leksak på flyget ner till Australien (jag och alla barn?!?) och avslutades med att guiden på bussturen tittade på mamma och frågade i "vilken ålder jag var i" och när mamma svarade 22år så skrattade han och sa att de kunde han aldrig trott (?!). Vet inte om jag ska skratta eller gråta.

(null)
Jag kände att jag lika gärna kunde spela min roll fullt ut - så jag hade kepsen på sne.

(null)
(null)
(null)
Väl hemma igen åt vi kycklingsallad ute på balkongen men fick avbryta för att balkongen tillslut blev samlingsplats för ett antal jättestora, jätteäckliga fladdermöss.