Långt hår och växtlampa

(null)
(null)
(null)
Hur festlig är inte min lilla håruppsättning? Håret är längre än de vart på tre år nu! Sedan vet jag väl inte om lugg är min grej riktigt, men kan inte låta bli att pilla i det och sätta upp håret var och varannan minut. Det är hår! Som sitter fast! Mamma kommer ikväll och klipper i nacken och på sidorna dock, inte svinmodernt med hockeyfrill. 

Idag har jag varit ledig igen. Hade som mål att städa lägenheten idag. Jag har diskat, plockat iordning, slängt sopor och nu tvättar jag så det får vara godkänt. Har för ont i ryggen för att dammsuga. Men vad gör en liten dammråtta i hörent när man bor själv? Ingenting! Pappa kom förbi och satte upp min födelsedagspresent - växtbelysning! Nu ska jag ha den tänt lite varje dag och byta runt på mina växter där tänker jag. Det behöver dem i denna mörka lägenhet - ljus! Jag med förmodligen. o