Fika, cellgifter och bebiskläder

(null)
(null)
(null)
Två dagar ledigt har jag haft nu. Gårdagens aktivitet var att träffa Angelica för en fika på Espresso House. Vi satt och spelade yatzy och pratade jobb. När jag kom hem lagade Daniel till en jättegod köttbit som vi åt med bearnaisesås och pommes. Mums.

Idag var vi båda lediga så vi åkte in och åt frukost på det nya fiket i stan (som öppnade just imorse) Stures, tillsammans med Daniels kompisar. Det var mysigt, hade gott kaffe och en god macka. Rekommenderas! Sedan åkte jag hem och vilade i några timmar för att sedan åka en sväng till mamma och pappa för att sortera gamla barnkläder i släng-, skänk bort- och spara-högar. 

Började med cellgifterna igår morse. Tabletter, två på morgonen och två på kvällen. Känner än så länge inte av någon biverkan. Möjligtvis trötthet men det är jag ju rätt ofta nu för tiden ändå så det är inte alls säkert att det är tabletternas fel. Är väldigt tveksam till effekten av de här tabletterna, har väl nästan inget hopp om att det ska vara någon effekt, men så länge det ej påverkar mig för mycket negativt så kan det väl vara värt att köra på och testa. Vissa dagar känns det som att jag redan har gett upp. Jag är så inställd på att jag kommer att dö, även om det stundvis gör mig panikslagen av skräck. Men det hade nästan varit konstigt nu om det skulle börja lugna ner sig.
#1 - - Paula Taxén:

Hejsan💖
Kikade in här på din blogg igen och vill bara sända massor av styrka och
hur mycket kramar som helst från mig och min familj 💖
Du är så otroligt STARK och jag förstår din rädsla.
Alla skulle vara rädda i den situation du befinner dig i, men
min erfarenhet är att just när livet är som tuffast så kommer krafterna
att synas som mest💪🏻🙏🏻
Ge aldrig upp!
Funderar utan att själv veta så mycket men immunterapi, är det ens något
som kan vara aktuellt.Funderar vidare och vet att det finns något som heter
Docrates i Finland som gett fantastiskt bra resultat på olika åkommor. De utför cellgiftsbehandlingar med mera och försöker vara i framkant inom det senaste.
Försäktingskassan kan tydligen gå in och bekosta behandling där.
Hur det hanteras och vilka möjligheter var och en har för detta, vet jag inte heller med säkerhet, men ville ändå berätta detta.Du kanske redan vet allt det jag skrivit om,men hoppas att det kanske kan hjälpa på något sätt🙏🏻
Önskar dig allt gott som finns och sänder dig miljoner kramar från mig
och min lilla familj 💖💖💖💖

Svar: Tack för din omtanke och dina tips! Vi ska faktiskt fråga min läkare om immunterapi hade vi tänkt. Mamma frågade för några år sedan redan men då var det tydligen inte aktuellt, men det skadar väl inte att fråga igen. Stor kram!
Agnes

#2 - - Marcus:

Jag har inte gett upp hoppet så jag hoppas inte du gjort det heller.

Svar: Det är klart att ett litet hopp finns kvar. Det kommer det nog finnas hela vägen till slutet.
Agnes

#3 - - iseedee:

Kämpa. Du är så mycket starkare än du tror. Låt inte hoppet försvinna. Det finns alltid hopp. Lycka till.

Svar: Sant, det finns alltid hopp. Tack :)
Agnes