Årssummering 2013 - text.

Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?

Jag började jobba på McDonald's, gick ut på krogen, var i Holland, åkte i en biltvätt (hehe), var på opera bland annat!

Hur har ditt 2013 varit?

Fruktansvärt bra faktiskt! Det har varit en sådan perfekt blandning utav allt. Jag har haft pojkvän, jag har varit singel. Jag har pluggat massor, jag har gått ut massor. Jag har jobbat och tjänat pengar. Jag har haft många underbara vänner runt mig. Jag har nog skrattat mer än någonsin, särskilt denna hösten. Jag har varit lugn och jag har varit party. Hade jag inte längtat så mycket efter allt som ska hända 2014 så hade jag varit ledsen över att året är slut.

Blev du kär i år?

Nej, men jag har varit kär i år.

Vad är din största framgång 2013?

Mina betyg, MITT KÖRKORT, mina vänner, mitt jobb. Men mitt körkort, det är det stoltaste på hela året. 

Bästa köpet?

Hah, så svårt att komma på. Har inte köpt så mycket "stora" saker i år. Men mina blåmönstrade tights tror jag. Dem är lite för stora så de är såå sköna.

Vad spenderade du mest pengar på? 

McDonald's... HAHA.

Gjorde någonting dig riktigt glad?

Mycket har gjort mig riktigt glad. Alla utekvällar är så himla roliga, alla dagar i skolan, alla träningspass som går bra (de har inte varit så många dock) haha. Mitt körkort, att jag fick jobb. Mina betyg i samhäll, religion, psykologi, matte och historia. 

Vilka sånger kommer påminna dig om 2013?

Edward Sharpe & The Magnetic Zeros – Home

Pitbull – Shake Senora Remix

Kenny And The Scots – I Would Walk 500 Miles

Avicii – Wake Me Up - Radio Edit

Kim Cesarion – Undressed

Lana Del Rey – Young And Beautiful

Pitbull – Timber

Vem har du umgåtts med mest?

Bortsett från min familj, så Lina tror jag. I alla fall mest ihållande under hela året.

Har du haft ett förhållande under 2013?

Ja.

Vart reste du under 2013?

Trysil (Norge), Holland, Skara och kusten.

Är det något du saknar år 2013 och vill ha 2014?

Jag saknar tålamod och vill sluta vara så rastlös. Men annars vill jag ju såklart ha STUDENTEN.

Hur firade du din födelsedag?

Först en fest som Johan fixade åt mig, sedan en fika med mina tjejkompisar, sedan släktmiddag. Bästa tredagarsfödelsedagen.

Finns det något som skulle gjort ditt år bättre?

Mindre bråk, mer träning, mindre stress, mer skratt (för det kan man ju aldrig få för mycket utav).

De bästa nya människorna du träffade?

Arbetskamraterna på donken. De flesta är så himla roliga, gulliga och hjälpsamma.

Årets uppvaknande?

Jag tror jag är feminist och jag vill bli utbilda mig till läkare.

Vad vill du säga till dig själv inför 2014?

Som man allltid säger, stressa ner. Planera mindre. Slappna av. Ha så jävla skit i helvetes roligt. Gör saker som jag vet är roliga, fast jag kanske glömmer bort det ibland (träna, promenader, läsa böcker). Skit i vad folk som jag inte bryr dig ett skvatt om säger, eller snarare, inbilla mig inte att folk säger saker.. Gå ur skolan med bra betyg och låt studentdagen bli den bästa dagen på året.