Återblick 2015 - bilder

JANUARI
Året började på värsta tänkbara sätt. Jag fick magsjuka och spydde 16 gånger på ett dygn, jag hade tenta och fick reda på att jag hade cancer på min 20 årsdag den 17e januari. Så hej 2015 vad jag inte kände att det här skulle bli roligt. Såklart fanns det ljusa stunder, som en helkväll med mina allra äldsta tjejkompisar som var så himla mysig. Annars var januari en enda lång månad med nyttig mat och tråkiga besked.
 
FEBRUARI
Jag gick fortfarande kvar på basåret fram tills i början på mars. Kemi var på schemat och det var jättesvårt och jättetråkigt. Jag hade min första cellgiftsbehandling. Fanny kom hem från Asien så vi tjejer hade två dygn i Göteborg tillsammans. Firade min födelsedag lite försenat också. Alla mina närmsta kom och vi hade så himla roligt!
 
MARS
Gick på cellgifter, började tappa hår så en fredag tog jag tag i det och ringde Lisa som rakade av allt. Peruk, mössa och sjalar var det som gällde framöver. Lina flyttade hemifrån, jag blev sjukskriven och hoppade helt av det naturvetenskapliga basåret. Umgicks mycket med min dåvarande pojkvän och försökte hitta på saker att göra när dagarna var långa och innehållslösa.
 
APRIL
7e april opererade jag bort min högra, tumörfyllda njure. Fick många härliga besök på sjukhuset när jag låg kvar där en vecka efteråt. Sedan gick det många veckor hemma innan jag kände mig "normal" i kroppen igen. Började färglägga i målarböcker för att slippa tänka och få tiden att gå.
 
MAJ
Började återgå till det normala igen. Fick låna min fasters lägenhet i Göteborg en vecka. Spenderade varje sekund jag kunde där nere. Firade Elin med lokalfest och en tårta jag bakat, gick på Veronica Maggio på Liseberg med Jennifer och hade tjejkväll i Göteborg vid Alvas lägenhet. Sen var det två dagar Summerburst som var så himla roligt! Maj var en månad i Göteborg mer eller mindre. Blev kär i staden när jag pluggade där.
 
JUNI
Blev dumpad för första gången. Det var tufft. Men livet gick vidare, kanske framförallt därför att jag fick två veckor ledigt från cellgifterna runt midsommar och jag insåg att jag kunde börja partaja igen! Studenten, tjejkvällar och långa dagar i varm sol stod på schemat i juni. Sedan började cellgifterna glesa ut sig lite framöver vilket gjorde sommaren så mycket enklare!
 
JULI
Och här insåg jag att det faktiskt gick att gå på party och gå på cellgifter. Gick ut varje helg och gjorde saker tills jag en helg efter Grebbestadskarnivalen fick ligga inne på infektionsavdelningen för feber, hosta och allmänt kaos tillstånd, haha. Golfade, grillade och spelade sällskapsspel. Började hänga på "det nya stället i stan" - Stars n' Stripes. Avslutade min sjukskrivning och började jobba igen!
 
AUGUSTI
I augusti har jag för mig att liver var ganska jättebra. Festade en del, vädret var bra och jag var på äventyr med Samuel stup i kvarten. En särskilt rolig kväll var i Göteborg då vi alla vänner återförenades med Albin i hans lägenhet. Otroligt rolig och mysig helg. Fick också en skön "perukbränna" i augusti som ni kan se nere i vänstra hörnet.
 
SEPTEMBER
Fick ett stipendium av Ung Cancer och åkte på spa i två dagar med Lina. FLYTTADE HEMIFRÅN till mina fina lilla etta, åkte till Liseberg, hade kräftskiva och jobbade för första gången på ett helt rullande schema. Höjdpunkten var definitvt att flytta hemifrån. Vilken grej!
 
OKTOBER
Jobbade på hårt på McDonald's och räknade ner dagarna tills sista cellgifterna - 23e oktober. Den dagen köpte jag en stor bukett blommor till mig själv som stod på bordetlänge efteråt. Jag sökte av en slump jobbet på Espresso House när jag hittade en platsannons på arbetsförmedlingens hemsida. Firade Halloween med en rolig peruk beställd från Fyndiq och bodde in min i lägenheten ännu mer.
 
NOVEMBER
Började med att käka vegetariskt två dagar i veckan i november. Både goda och misslyckade recept har det blivit. Jag jobbade många nätter och började även jobba lite smått på Espresso House som provanställd. Var på halloweenfest på Chalmers som var otroligt rolig, deltog i ett yogaevent där jag lärde mig mycket och i slutet av månaden flydde jag och girlsen till Lisa i Jönköping för en helg, 
 
DECEMBER
Utåt sett gick december finfint. Jobbade på som aldrig förr, håret började växa igen och jag började glömma bort hur det var att ha fått cellgifter isprutat i mig. Men jag visste å andra sidan att de hade börjat talas om den där förändringen i lungan som blivit större. Tre dagar innan julafton blev jag inlagd för operation av tårtbiten i lungan. På julaftonsförmiddag blev jag utskriven med starka morfintabletter och kunde spendera julen hemma med min familj.
#1 - - Alexandra Park:

Jäklar vad du är stark!!! Du är bara någon månad äldre än mig och jag är verkligen så imponerad över hela ditt år. Att du är så himla himla stark!!! Hoppas det går bra och att du bara mår bättre och bättre. Liksom, ingen ska ha cancer i vår ålder!??? Ingen ska behöva ha cancer öht???

U go girl, du är fan grym!

Svar: Hej, verkar helt ha missat din kommentar fast jag godkänt den (trött? haha).
Tack för omtanken och peppen och jag och kul att du kommenterade! Håller verkligen med, inget jag skulle önska på "min värsta fiende" ens. Kram
Agnes