Årssummering 2014.

I JANUARI hade jag och Lina bokat en weekend i London, vilket var så himla spännande. Vi fixade med allt helt själv för första gången. Vi turistade, shoppade och sov på ett jättefint hotell, som var mer likt en egen lägenhet. Juste, familjen var i Trysil de allra första dagarna av januari också, mysigt som vanligt. Efter Londontrippen fyllde jag 19 vilket firades med utgång (surprise, surprise). Utgångar blev det fler av resten av månaden också. I januari började jag lite smått att träna igen. Nu skulle jag komma in i "Napa-formen", precis som alla andra. 
 
I FEBRUARI firades det födelsedagar med party varvart med timme efter timme i gymmet tillsammans med Filippa. Vi gjorde upp ett träningsschema och sprang iväg till gymmet i håltimmarna. Jag, Lina och Sanna åkte till Göteborg för att testa klättring. Väldigt roligt, och väldigt svårt. 
 
I MARS firade vi att Filippa äntligen blev arton med en sjukt rolig utgång. Vi åkte till Stockholm med klassen, en riktig mysresa där alla var härligt bakfulla i stadshuset (eller vad de nu var för något?). Träningen fortsatte som den skulle, flera gånger i veckan. Har nog aldrig tränat så regelbundet och kämpat på så mycket som under dessa vårmånader. Vi firade Lisas födelsedag i efterhand med en stor tjejmiddag och utgång där vi dansade hela natten lång. I mars påbörjade jag, tillsammans med pappa, 3 veckor utan något tillsatt socker (alltså inga sötsaker, inget bröd med socker, ingen mat med socker, inget sötningsmedel.. INGET). Det var otroligt lärorikt och svårt, jag blev ganska grinig under tiden eftersom de är så jobbigt att hela tiden kolla efter socker när man är som hungrigast. Men verkligen en upplevelse!
 
I APRIL firade vi Sofia (sådär lagom en månad försent, precis som för alla andra) samma kväll som Högskoleprovet varit, så trots att det var otroligt mysigt var jag tvungen att bryta tidigt och sova. Nästan alla våra kurser avslutades efter påsklovet och det firade vi med bowling och middag på Koppargrillen med gänget. Nu återstod bara gymnasiearbetet och matten. Jag åkte med familjen upp till farmor och hade en riktig våreldning samt plockade vitsippor. Valborg spenderades lugnt och mysigt hemma hos Lina med Filippa och Fanny medan alla andra var på party. Party hade vi andra dagar i månaden ändå.
 
MAJ var nog förväntningarnas månad. Förväntningarna mot studenten, balen, studentresan. Reste gjorde vi till Berlin med klassen i några dagar. Otroligt underskattad resa som faktiskt var helt underbar trots läskiga motell och glömda legg. En kväll spenderade vi på motellet och drack cider/vin i badrummet, det var så troligt roligt. Vi firade Elin med en överraskningsutgång och tårta som blev oerhört lyckad. Vi alla hade små fina partyhattar och tutor. Gymnasiearbetet skrevs klart - och lämnades in, that feelin. De sista dagarna denna månaden så packade vi och åkte iväg...
 
... till Cypern, Ayia Napa. JUNI var den lyckligaste månaden detta året, och de två veckorna som spenderades i Napa och studenten var de lyckligaste veckorna i mitt liv. Napa var jätteroligt, party men också mycket drama. En natt snoddes min mobil efter nattbad, vilket inte var så himla roligt. Bruna och fina klädde vi upp oss inför balen på en onsdag. Jag hade de bästa partners man kunde ha, min bästa vän Lina och Gustav, som inte lämnade min sida under hela kvällen. Sen studenten, har skrivit det så många gånger men jag har verkligen aldrig varit så lycklig som under den dagen. Flaket var så roligt, fick träffa släkten, fira med alla mina vänner. Underbart! Sen kommer jag faktiskt inte ihåg så mycket mer av den månaden, allt annat efter studenten var mest ett blurr av förkylningar och lite depp över att allt är slut (kändes det som).
 
I JULI hade jag återhämtat mig från deppigheten, men förkylningen satt kvar hela sommaren. Men brydde jag mig om den? Festade minst två gånger i veckan. Grebbestad där vi tältade och sprang runt och drack öl hela natten lång, Fallens dagar med Alva och Frida, dagsfesten på Sea Lodge tillsammans med ett litet härligt gäng där vi sov trångt i en husvagn hela natten lång och käkade på finrestaurang, förfest på taket med tjejerna som slutade i iskallt nattbad. För att bara nämna några alltså. Jag hann med två vändor ut till Skalhamn och Lina tillsammans med Filippa. Sen jobbade jag en massa o juli också. Har ingen som helst aning om hur jag hann, och detta med förkylning dessutom. Men kul var det!

I AUGUSTI taggade jag ner lite. Var ute några gånger men framförallt gjorde jag mycket annat. Åkte en helg till stugan med Alva och gjorde sommaridylliska saker som att plocka bär, blommor, äta mat med utsikt över vattnet. Förkylningen var fortfarande där, kommer ihåg att jag flera nätter i rad sov med en vattenflaska mot munnen och sippade på som ett litet barn för att jag skulle slippa hosta så förskräckligt. Åkte till Liseberg med Lina, köpte en Macbook dator, försökte mig på att börja träna och åkte på fjällvandring med familjen (där vi besteg Svealands högsta berg). De få utgångar jag gjorde var bland annat skumpartyt (otroligt roligt) och Chalmersfesten i Göteborg. 
 
Första SEPTEMBER började jag det naturvetenskapliga basåret i Göteborg (Chalmers/GU). Efter mycket krångel med kurserna och CSN så var jag igång. Jag försökte lära känna Göteborg, hälsade på Filippa på hennes jobb, fikade med Alva och Sofia i Haga och handlade kurslitteratur för närmare 2000 kr. Vi firade Hampus med en riktigt rolig förfest och jag fick rösta i Riksdagsvalet för första gången! Plugget var centralt denna månaden, och jag tror att jag här ännu inte fattat hur tufft det skulle bli.
 
I OKTOBER hade jag vant mig vid långa pendlingstider och matlådor. Jag failade min första tenta (föga förvånat eftersom jag den helgen hade haft två tentor samt Högskoleprovet). Albin kom hem och hälsade på från Schweiz vilket vi alla var glada för. Jag gick ut väldigt mycket. I Göteborg, i Vänersborg och på personalfest med Halloweentema. Om Juli var partymånaden nummer 1 så var oktober partymånaden nummer 2. 
 
Patymånaden oktober fortsatte lite in även i NOVEMBER, särskilt eftersom vi hade så mycket anledningar att festa då. Halloween, hejdåfest för Fanny och Alex, tjejutgång osv (ja, man kan hitta bra anledningar till allt). Två mysiga dygn spenderades i Göteborg med Lina, Filippa och Fanny. Vi gick på nattbio och klättrade. Jul på Liseberg hann jag även med en eftermiddag efter en tenta. Ullared åkte jag till med tjejerna för att storhandla eftersom många av de flyttat hemifrån nyss. I november påbörjades även de fyra veckor långa tentaplugget (en tenta varje vecka, fyra veckor i rad).
 
Hej DECEMBER! Mitt i allt tentaplugg så fick jag ta ut min tandställning (efter 2 år och 4 månader!). Jag hann med lite utgångar och färgade äntligen om mitt hår. Albin flyttade hem, jag fick två kusinbarn och jag klarade alla mina tentor! Julafton blev annorlunda då jag fick jobba hela julaftonsnatten och nyår spenderades på en lokalfest och blev faktiskt den bästa nyår på länge. Nu säger jag VÄLKOMMEN 2015! Det blir svårt att slå 2014.