11 frågor.

Jag fick en bloggutmaning av Fanny att svara på 11 frågor och sedan skicka vidare till tre andra bloggare, sånt tycker jag är superkul. Here we go!
 
1. Har du några härliga planer för sommaren 2016? 
Mitt fokus under sommaren kommer vara att rehabilitera mig. Ryggen ska läka med hjälp av promenader, simning och ett jävlar anamma. När jag låg inne på sjukhuset fick jag beviljat ett stipendium från ungcancer för att åka på spa så någon gång i sommar tar jag med mig Lisa till Yasuragi i Stockholm. Sedan har även jag och Samuel pratat på att åka utomlands. Jag har inte varit utomlands sedan studentresan för två år sedan.

2. Vilken är din favorit-rätt just nu? 
Jag har varit sugen på pasta carbonara under hela sjukhusvistelsen, så får nog säga det. Annars allt med pasta och allt med lax. Alltid. 

3. Vad tycker du är mest givande med att driva en blogg? 
Det absolut bästa med bloggen är att det är som min egen dagbok. Jag kan ibland sitta och kolla i arkivet på min egen blogg, just for fun. Senast igår så satt jag och kikade igenom arkivet för två år sedan, månaderna innan studenten, och drömde mig tillbaka. Sen har det också varit väldigt praktiskt under sjukdomstiden då jag vet att de flesta av mina vänner och min släkt läser, och då når jag ut till dem (er) alla på en gång.

4. Skriv ned tre positiva saker om dig själv. 
Jag är väldigt envis (en egenskap som verkligen inte alltid är bra, men under det här året har det kommit väl till pass). Jag är duktig på att följa regler (parkera rätt, betala på spårvagnen, lämna in saker i tid, köra laglig hastighet osv). Sen det sista jag kom att tänka på är lite svårt att förklara.. Men jag är liksom min egen bästa vän lite. Jag accepterar mig själv, peppar mig själv, låter mig själv känna känslor och försöker jobba med mina svaga sidor istället för att hata dem. Jag tror det gör att jag mår bättre. Jag tycker om mig själv, skulle man kunna säga (fast gärna utan att det låter som att jag är 50 kg av komprimerad hybris). 

5. Har du ett favorit-citat som du kan dela med dig av?
Jag har lite svårt för typiska citat-bilder. Tycker det lätt kan bli lite mainstream (behöver väl iof inte nödvändigtvis vara så himla dåligt bara för det men). Men har alltid tyckt om "ångra aldrig något som fått dig att le". Vet inte vart det kommer ifrån dock.

6. Vilken typ av träning tycker du är roligast? 
Simning, yoga eller något dansinspirerat gruppträningspass. På gymmet är favoriten att jobba med min egna kroppsvikt framför att lyfta vikter eller använda maskiner. Promenader är också väldigt rogivande. Generellt känner jag att ganska lugna träningsformer är mina favoriter i längden men jag kan verkligen tycka om att gå ett svettigt, kämpigt pass in emellan som omväxling.

7. Längtar du till något?
Tills mina cellgifter är klara och jag är färdigbehandlad. Mer än något annat.

8. Har du någon udda talang? 
Jag kan vika mina fingrar bakåt i 90 grader utan att det ens tar emot.

9. Om du fick boka en resa vart du ville imorgon, vart skulle du åka? 
Jag skulle vilja åka till något varmt ställe. Australien, Grekland eller Italien typ. Bara det är varmt och lite mysigt så är jag nöjd.

10. Har du någon tatuering? Isåfall, finns det någon historia bakom den eller någon speciell mening?
Nej, jag har ingen tatuering. Jag är dock väldigt inne på att skaffa en till vintern. Jag har den klar framför mig i huvudet men har inte riktigt bestämt vart jag ska sätta den ännu. Någonstans på höger sida av kroppen i alla fall. Ni kan få gissa er fram till varför, haha.

11. Hur ser ditt liv ut om 10 år om du själv får bestämma?
Jag blir friskförklarad (även om man aldrig riktigt kan bli frisk egentligen). Jag är utbildad, jobbar. Har kanske barn om jag har tur. Bor gärna lite halvt ute på landet (tror jag), i alla fall om jag har barn. Annars bor jag nog gärna i någon storstad (kanske Göteborg). Allt beror ju på. Jag vet inte riktigt faktiskt.
 
Jag utmanar LINA, FILIPPA och LINN med dessa frågor (om ni tycker det är kul): 
1. Hur mår du idag?
2. Vilken är din favoritstad?
3. Vad är ditt drömjobb?
4. Om Kalle har tre äpplen och sedan säljer två, hur många har han kvar?
5. Favoritlåt just nu?
6. Känner du att träning är en viktig del i ditt liv? 
7. Tänker du mycket på miljön och ditt beteende för att minska miljöpåverkan?
8. Om du fick önska en sak just nu, vad skulle det vara?
9. Är pengar viktigt för dig?
10. Vilken bok skulle du rekommendera alla att läsa?
11. Godis eller glass?

Kände att jag avslutade med den viktigaste frågan...