Kroatien: Inne i Split

Kvällen innan jag blev magsjuk så bestämde vi oss för att promenera in 3 km till centrum av Split. Vi tog strandvägen och försökte oss på att ta filosofiska kort i vackra miljöer. Jag fick inte riktigt fram vad Samuel ville ha på dessa bilder...
.. han ville att jag skulle göra nått sånt här.
Inne i Gamla Stan (haha asså fattade aldrig riktigt om det var det här som var Gamla Stan, men jag säger det ändå) var det hur mysigt som helst. Men man fick passa sig för stengolvet var glashalt!
Vi stannade och vilade upp oss på en smoothiebar
Jag är väldigt stolt över Samuels nyblivna skills med min systemkamera. Det började med att han inte kunde knäppa en bild och få med ens hela mitt ansikte och avslutades med dessa två bland annat. Otroligt bra bild, rent tekniskt alltså. I alla fall så lite jag kan om fotografering. Bättre än betydligt många av de bilder jag lyckats ta denna resa.
Här testade vi på Calamari då. Vill inte ens se fler bilder på det än denna. 
Det var den avslutande delen av Kroatien!