Pastagrattäng

Ju mer vinter det blir - desto bättre tycker jag om min lägenhet. Den är så mysig på vintern!! Känner typ att jag inte vet hur jag någonsin skulle kunna flytta härifrån.

Gjorde en uppdaterad version av pastagrattängen jag gjorde förra veckan. Den blev himla god den förra men jag kände att det fanns rum för förbättringar. Så här har ni receptet om ni vill, supergott! Inte särskilt speciellt "cancerhämmande" så känns inte som de kan vara med på receptinsamlingen, men gott!

Sätt ugnen på 200-225 grader. Koka pasta i ca 2/3 av koktiden som står på förpackningen. Smöra en ugnsäker form. Skär upp skinkbitar och purjolök. Blanda pastan, skinkan, purjolöken och frysta ärtor i formen. Sprid ut riven ost på toppen. Blanda ihop 2 ägg, ~3 dl mjölk/grädde (eller blandat), salt och peppar och häll över hela. Sätt in i ugnen i ca 15 min. Voilá!