Rensar garderoben

Dagens to-do är att riva ut garderoben och sortera. Typisk mellandagsaktivitet känns det som, när man fått mycket nytt (inte för jag fått ett enda klädesplagg då förutom strumpor) så får man lust att organisera och rensa ut. I alla fall jag.


Det jag inte var beredd på var den enorma hög på golvet som bildades av mina kläder. Jag blir lika chockad varje gång jag rensar över hur mycket kläder jag har. Får lite äckelkänslor ärligt talat, hur jag kan sitta här med så mycket kläder som jag inte använder när folk knappt har mat för dagen. Konsumtionshets. Till mitt försvar kan jag dock säga att jag knappt har växt sedan 6an (dvs nästan 8 år sedan) och har en tendens till att samla på mig grejer och aldrig slänga. Rensade ut grejer nu ur garderoben som jag seriöst använt regelbundet sedan jag gick i 8an. Sen finns de ju tyvärr en del grejer som jag köpt för över ett år sedan och fortfarande inte använt, eller bara använt typ en gång. För det skäms jag. 

Borde sluta handla på internet. Jag har en tendens av att beställa hem kanske 4-5 plagg och så passar kanske de tre dyraste och då känns de som sån waste att skicka tillbaka de två resterande som ändå är "ok", men så slutar de med att de knappt används. Eller så hypar jag ett plagg så mycket och så intensivt att jag tröttnar nästan direkt på det. Usch. 

Jag ska i alla fall googla upp vart det bästa stället är för att lämna in kläder som är fullt dugliga men som jag inte längre vill ha/passar. Men först ska jag ha en kaffepaus. Är halvvägs igenom högarna nu.