RECEPTINSAMLING 8: Broccolipaj med paprika och purjolök

Första gången jag testar att göra paj (fatta vad jag lär mig av den här insamlingen!) och det blev så. himla. gott. När jag tog ut den ur ugnen och såg hur fin den var och hur gott den luktade så blev jag nästan rörd över hur stolt jag var, haha. Hoppas ni ser vad det står på receptet där uppe, vet ej varför det blev så suddigt..
 
Cancerhämmande ingredienser: Broccoli, paprika, purjolök, vitlök (har länkat till artiklar kring dessa i tidigare inlägg). Sedan att den är helt vegetarisk är super för kroppen (då rött kött och charkuterier sägs vara cancerframkallande mat) och miljön. Jag gjorde pajskalet nyttigare (och godare) genom att blanda grahamsmjöl och vetemjöl istället för bara det sistnämnda!
#1 - - Linda HolEriks:

Jag tycker inte om broccoli men det där lär ju så gott så måste nog ge det en chans ändå! Tack för att du delade med dig!

#2 - - Linn Strömberg:

Åh vad gott!

#3 - - Anonym:

Ägg och smör är inte vegetariskt, utan lakto/ovo :)

Svar: Ja, det är lakto-ovo vegetariskt. Det är det jag utgår från i mina recept, om det var otydligt :)
Agnes