90 årsfirande och reflektion kring alkoholvanor

Igår åkte jag med familjen och firade mormors 90-årsdag på hemmet med kaffe och tårta. Så himla glad över att både min farmor och min mormor nu är över 90 år och fortfarande kvar i livet, jag vill också leva så länge och bli en sån där gullig liten tant.


Efteråt åt jag, mamma, August och Svea på XO i solen innan vi åkte hemåt. På kvällen kom några kompisar över och vi drack vin och gick ut i Trollhättan. Det var en rolig kväll men har verkligen mått så himla dåligt idag att jag ärligt börjar fundera på om alkohol verkligen är något för mig ändå. Det är som om jag inte tål det längre. Jag drack verkligen inte för mycket, men ändå mår jag så himla dåligt idag. Tror faktiskt att min kost påverkar jättemycket. Jag har en teori kring att kolhydrater "suger upp" alkoholen bättre och därav blir man inte lika påverkad. Men det är som sagt bara en teori. 

Känner i alla fall att jag inte är i behov av att dricka på ett bra tag framöver. Jag har verkligen njutit av att vakna upp varje morgon och må bra den här "vita" (oplanerade) månaden som jag har haft i sommar och vill fortsätta göra det.

#1 - - Jamina & Nilla:

Så fint med 90 års kalas! Hoppas jag får fira minas 90 års dag också!!! :)

Svar: Jaaa så känner jag med! 😄
Agnes