Maximerad ledig dag

Idag var jag ledig - det ville jag maxa. Känner nu kanske att det var en liten dum idé, men roligt. Gick upp tidigt imorse för att gå och simma med Lisa (efter ca 5.5h sömn). Sedan gick jag hem och bytte om för att sätta mig på tåget till Göteborg. Jag och Angelica (som har i princip identiska scheman och därför är lediga samma dagar) bestämde oss spontant för en shoppingdag! 


Vi åt på JOS, en i huvudsak vegetarisk restaurang med typiskt instagram-vänliga sallader. Jättegott! Morotshummusen i kombination med kyckling (ja, de fanns även lite icke-vego alternativ att välja mellan), mozarella och rödbetssallad var så gott! Inte jätte LCHF, men jättenyttigt på ett helt annat sätt.

Sedan sprang vi runt i affärer och drack take-away lattes och nu när vi är hemma igen inser vi att det är bara nio timmar kvar tills vi börjar jobbet igen. Jag räknade därför ut att jag i bästa fall kommer få sova 6h inatt, buhu. Måste laga klart matlådor (lax och fetaost i ugn med broccoli).