RECEPTINSAMLING 46: Folieknyten i ugn med lax och grönsaker

Idag testade jag något helt nytt som jag aldrig provat innan, att tillaga mat i folieknyten i ugnen. Har bara sett att man kan göra det, i princip. Så jag testade.


Ingredienser:
2 bitar lax
Broccoli
Haricot verts
Grädde
Ost (gouda)
Salt
Citronpeppar

Sätt ugnen på 225 grader. Forma två foliebitar till en liten låda. Lägg i laxbitarna. Lägg i önskad mängd broccoli och haricot verts (som fördelaktigt är förkokta märkte jag, hade förkokt broccoli men frysta haricot verts och det förstnämnda blev betydligt godare). Häll över lite grädde och riv lite ost. Salta och peppra. Stäng knytena och sätt in i ugnen. Mina laxbitar var frysta så fick ha inne i ca 35 min, men räcker nog med 15-20 min om de är tinade!

Supergott och nyttigt! Smidigt med de små knytena också, mindre disk.