Springtur + sommardopp = lycka

Jag fick sluta lite tidigare idag från jobbet, så var hemma redan vid 18. Jag kände att jag hade energi kvar i kroppen så passade på att ta mig ut på en springtur. Japp, och jag sprang. Har ju sedan ryggoperationen inte sprungit någonting (bortsett från typ när jag varit försenad till ett tåg eller förra veckan när vi paniksprang i regnet bort från åskan), men nu ville jag. Jag tänkte innan att alla steg jag tar som är springsteg är bättre än gå-steg. Jag försöker att aldrig sätta för höga krav på mig själv när det gäller träning (som ni kanske märkt) för då ger jag upp direkt. "Allt är bättre än inget" är mitt motto och sedan än jag började med det så har jag känt mer till lust att träna. 


Det slutade med en runda på drygt fyra kilometer där nästan 2 km av de var springandes. Jag sprang en hel kilometer i sträck!!

Jag förstår att det kan vara svårt för er att se storheten i detta, då man som 22-åring minst ska kunna springa 5km typ. Men det här är en otrolig win för mig! Heja mig!

Sedan tog jag mig årets första dopp. Hade bikinitrosor under spring-shortsen så hoppade (läs: gick försiktigt ner för stegen) i plurret. Jag sprang hela turen utan peruk och hem gick jag utan varken BH eller trosor under träningskläderna och jag brydde mig inte om någonting annat än att jag var så himla lycklig just i den stunden. Hoppas denna känslan håller i sig hela kvällen!

#1 - - Jan:

Wow, you go girl!
Helt fantastiskt och du dekar faktiskt med dig av en enorm glädje till mug när jag ser dina framsteg. Så kul att läsa.
Hoppas hela helgen fortsätter i samma positiva anda.

Svar: Haha vad roligt! Det hoppas jag med. Tack för din kommentar! 😄
Agnes