Förkyld 2.0

Nu vet jag ärligt inte vad som hänt. Började känna av lite förkylning häromdagen så igår köpte jag på mig ingefärashotar och när jag var uppe hos Sofia på förfest så drack jag stora mängder vatten i dricklekarna när alla andra drack alkohol. Men sen när jag gick hem vid elva-snåret så spårade förkylningen totalt.


Jag hade sådan frossa att jag låg med tre par byxor, fyra tröjor, halsduk, mössa, två täcken och en filt och bara skakade. Mamma kom hit och sov på soffan. Nu på morgonen har jag tagit min första alvedon och hoppas den snart kickar in. Jag kunde inte ta en alvedon tidigare då jag var tvungen att mäta febern för att se om jag var tvungen att åka in till akuten (mest troligt är det ju "bara" en reaktion av förkylningen, men man får ha det där med cellgifternas påverkan i bakhuvudet också). Mätte 39.1 som värst igår och nu på morgonen var febern 38.7. 

Jag mår SJUKT dåligt. Antingen har jag glömt bort hur det är att vara förkyld eller så är de här värsta gången. Det rinner konstan från näsan och ögonen, jag hostar slem, är öm i hela kroppen pga febern, har ont i halsen, näsan är sönderriven av alla snytningar och huvudet känns tjockt. Fyfan.