Cykelrunda med Ica-klassikern

Bestämde mig för att ta en cykeltur i det fina vädret och slutade upp med att jag upptäckte den här jättemysiga lilla skogsvägen längst vattnet som jag aldrig varit på innan trots att det låg bara ett par kilometer från min lägenhet! Fullt med vitsippor och näst intill folktomt. 


Varför jag gav mig ut och cyklade är för jag har anmält mig till Ica-klassikern. Det är helt enkelt som en svensk klassiker, fast som pågår hela året. Nu är det t ex "Vätternrundan" mellan 19 april-20 juni. Man ska cykla (finns även lite alternativ till cykling, t ex motionscykel eller armcykling, för variation) 300km och allt eftersom man skriver in aktiviteter så får man även erbjudanden från Ica. Kostar 50kr att gå med. Nu känns det värsta reklamigt här, men jag tyckte verkligen att det var en superidé så ville bara tipsa om det. Jag tror det blir svårt för mig att komma upp i 300km (är på 25km nu, haha!) eftersom jag under den här perioden har mina cellgifter och därav inte orkar cykla så ofta, men jag tänker att varje kilometer jag cyklar för det här är en kilometer jag inte skulle cyklat utan!

Nu ska jag vila i sängen ett tag och äta lite lunch. Blev riktigt trött efter turen, trots att det bara var knappa 7km, och jag ska jobba i eftermiddag så får spara på energin.