En helg i Malmö

När jag kom ner till Malmö vid 18-tiden i fredags så var vi hembjudna till Filippas klasskompis Simon.
Han bodde i ett område med otroligt fina hus. Jag fick inga bra bilder tyvärr, men blev så kär i området!
Jag träffade ett par stycken av Filippas klasskompisar och vi beställde hem mat via hungrig.se. Drack lite öl och blev bjuden på riktigt gott kaffe innan vi tog bussen hemåt vid halv två tiden.
På lördag morgon vaknade vi tidigt och åt frukost samt planerade dagen
Vi gick till ett torg fyllt med frukt- och grönsaksstånd. När vi gick runt blev vi erbjudna smakprover på frukter hit och dit, det var som en egen liten värld av fräscha råvaror och glada människor där inne. Vi åkte hem med mango, vindruvor och rädisor.
Sedan visade Filippa mig delar av staden, vi promenerade runt i flera timmar innan vi...
... gick till parken och åt lunch. Räkor och lax åt vi även här, på Slottsträdgårdens café
Vi slog oss sedan ner i parken och undan för undan kom fler av Filippas klasskompisar och joinade oss. Vi kom på en barnslig liten lek där vii kastade runt en snusdosa i en ring och det underhöll vi os med i flera timmar tillsammans med några glas rosé!
Jag provade solglasögon. Måste köpa nya då mina gick sönder för några helger sedan.
Vid 20-tiden åkte vi hemåt. På vägen hem köpte vi falafel (som var något Filippa har tjatat om att jag måste testa när jag är i Malmö), jag tog en rulle med falafel och halloumi och det var magiskt gott! Väl hemma fixade vi oss lite för utgång, åkte hem till Filippas klasskompis Erik där vi förfestade och drog sedan ut och dansade på nattklubben Moriskan.
Lite sega på söndagsmorgonen så slog vi till med storfrukost hemma och åkte sedan på ytterligare lite sightseeing. Här var Turning Torso!
Vi köpte med oss lite matsäck, islatte från Espresso House och satte oss nere vid havet. Där sprang det massa lösa hundar som såg lyckliga ut över gräset. Sedan åkte vi hem, lagade mat och jag åkte sedan till tåget.

Har haft en fantastisk helg i Skåne med Filippa! Vädret har varit strålande så vi hade bränt ihjäl oss om vi inte köpt en riktigt bra solkräm. Nu sitter jag på sista tåget hem, helt slut. Imorgon är det dags för sista cellgiftsveckan. Finally!