Tisdag

Vaknade tidigt imorse efter en god natts sömn (välbehövligt!). Tog tag i lite saker jag har skjutit upp länge nu. Omboka röntgen, dammsuga lägenheten och så om kryddväxterna bland annat. Jag klippte även ner min oregano och rosmarin rätt rejält, hoppas de återhämtar sig nu när jag börjar vänja de vid balkongen.


Annars har jag fikat med Sofia en svång idag nere på Skräcklestugan som öppnade för säsongen igår. Till middag lagade jag en lyxmåltid av lax, sallad, hollandaisesås och smörstekt sparris. Sparrisen var så himla god! 

Imorgon skulle jag egentligen haft en cellgiftsbehandling men efter att ha pratat med min läkare förut idag så kom vi fram till att hoppa över den. En av biverkningarna från just den cellgiftspåsen är domningar i fingrar och tår och jag har känt att det har ökat de senaste dagarna. Får jättelätt kramp i fötter och vader också. Det finns en liten risk att detta inte återgår till det normala när behandlingarna är slut, därför vill man ta det lite försiktigt och inte trycka på för mycket. Hittills har det gjort det (har haft det här cellgifter alla mina tre perioder med cellgifter, 2015, 2016 och 2017) men bättre att vara på den säkra sidan. Så istället får jag en ledig (förhoppningsvis solig) dag imorgon också!