Första dagen i Melbourne

(null)
Började lördagen, och första dagen i Australien, med frukost på våran lilla uteplats. Ägg, avocado, grekisk yoghurt, spenat och pulverkaffe med 45%-ig (!!) grädde åt jag. 

(null)
Vi bor i ett lägenhetshotell på Fitzroy street som verkar vara någon typ av bargata. Väldigt mysigt ändå och väggarna är väldigt ljuddämpade och bra.

(null)
(null)
Efter frukost tog vi en promenad i den trettiogradiga värmen ner till stranden, som ligger ca 10 minuters gångväg från hotellet.

(null)
(null)
(null)
Tillslut blev det några dopp i vattnet också.

(null)
(null)
Efter lite vila hemma så åt vi en supergod sallad på the Banff. Spenat, quinoa, kyckling, pumpa, zucchini, blomkål och vit vins dressing. Supergott!

Efter lunchen tänkte vi promenera till den botaniska trädgården men det blev för varmt så vi gick hem för att vila lite - vilket slutade i att vi somnade i två timmar nästan.

(null)
Efter det tvingade mamma ner mig till piren för att se solnedgången. Jag gick halvt vaken, halvt sovandes ner.

(null)
Om man stannade till en halvtimma efter solen gått ner så skulle man tydligen kunna se pingviner här. En stor förvåning för mig som trodde pingviner bara trivdes i kyla.

(null)
(null)
Sedan gick vi hemåt genom staden. Om ca en halvtimma så landar August och Svea i Australien. Imorgon får vi träffa dem!

Om ni läser på en dator så blir bildkvalitén riktigt dålig, men annars går det inte att ladda upp bilder (och det går knappt ändå..). 
#1 - - Anonym:

Blir "bara" lite avis här är snöslask. Ha det så skönt och tänk inte på oss. Kram Kerstin

Svar: Haha jo, jag har sett detta. Stekhett här! ☀️
Agnes

#2 - - Ulf Andre'n :

Ser skönt ut men lite väl varmt för Lotta kan jag ana. 😎

Svar: haha, vi håller ut ändå!
Agnes