Trötthet

(null)
Jag har varit väldigt dålig på att uppdatera här. Dels för att jag jobbat väldigt mycket och inte riktigt vetat vad jag ska skriva, men också för att den här bloggen är om mitt liv och just nu mår jag inte så bra med mitt liv. Det är också, tror jag, anledningen till att jag gärna jobbat mycket. För där går jag in i en liten annan värld, jag blir min yrkesroll och jag kan stänga ute allt annat. Men när jag kommer hem har jag känt mig helt slut. Jag har ingen lust eller ork till egentligen någonting. Att laga mat känns som ett oövervinerligt projekt och jag gråter lite smått varje dag för rätt konstiga saker. 

Inatt sov jag som en stock i 13 timmar så nu har jag vaknat upp med huvudvärk deluxe. Är ledig idag. Förr gjorde de mig glad att vara ledig, nu känns det lite jobbigt faktiskt. Mamma nämnde igår att det kanske kan vara den här "cancerbaksmällan" som är ett begrepp som cirkulerat mycket i sociala medier nu den senaste månaden. Den dåliga eftersmaken av cancer, ungefär. Och ja, det är det säkert till viss del. Men det är mycket annat också. Så mycket runt omkring mig som inte är som jag vill att det ska vara. Jag antar att det bara är att härda ut, inte stressa upp sig över. Acceptera att jag får må dåligt en stund också.