Nya utmaningar varje dag

Den bästa känslan är när man får lägga sig i sängen och vila ryggen efter ett långt jobbpass. Det har på något sätt blivit normalläge att min rygg blir trött och gör ont efter långa jobbpass så det är nästan inget jag reflekterar över längre.


Idag har jag kört skift mellan 07-16.30. Jag lär mig verkligen något nytt varje dag men idag har det varit mer än vanligt. Fick lära mig ta hand om praktikanter, ringa in folk, lösa med internköp mellan restauranger, hur man skriver ut en fullständig redogörelse över innehållet i maten, hur man rengör munstycken till milkshake-maskinen och hur jag rättar till misstag. Det mesta har jag fått lära mig själv och gissat mig fram till. Himla roligt. Känner att jag börjar få mer koll på de dagliga rutiner jag ska göra. Är mer haj på hur man t ex fyller i ett superkrångligt och superviktigt block angående temperaturer på råvaror och kylar som vi kollar flera gånger varje dag (började grina av detta dokument i helgen men idag kändes det bättre). Det är så himla roligt och givande!

Nu ska jag brygga lite kaffe, sätta på OC och vänta på att tvätten ska bli klar. Ikväll ska jag också på yoga - skönt!