En dålig start på dagen

(null)
Sallad av gurka, paprika, avocado, morot, naturell keso och champinjoner stekt i smör, vitlök, salt och peppar
(null)
Jag hade en riktigt dålig morgon idag. Det började med att jag vid 4-tiden inatt vaknade av att jag mådde illa vilket tillslut ledde till att jag gick och spydde (är fortfarande chockad över det? jag spyr ju verkligen aldrig om jag inte är sjuk eller för full, men idag var jag inget av det). Somnade om och mådde sedan bättre när jag vaknade. Men ganska snart ringer de från klinisk kemi på NÄL och bah "var är du?" och jag sitter där som ett fån och fattar ingenting. Det är andra gången på två veckor som de ringt och frågat vart jag är för de tydligen hade bokat in en tid för min njurfunktionsundersökning. Första gången hade de skickat remissen så den kom fram dagen innan jag skulle vara där (och såklart missade jag att kolla posten den dagen). Sedan dess har jag kollat varje dag, senast igår var postfacket tomt. 

Som om de inte var nog där så lyckades jag gå till vårdcentralen för att få hjälp med att få skelettstärkande dropp men då skulle jag tydligen haft med mig det medlet själv (vilket de ringde från onkologen igår och nämnde, plus lovade att skriva recept). Idag stod jag där, efter att ha försökt ringa Vc flera gånger, utan recept och kände mig som en idiot. Höll på att börja grina av frustration när receptionisten dessutom dumförklarade mig för att jag inte fattade att det inte gick att omboka tiden hos henne. 

Sedan fick jag i alla fall komma in till en underbar sköterska som hjälpte mig och ordna med ny tid, bad om ursäkt och där någonstans vände min dag till det bättre. Sedan åkte jag till jobbet.

Ingen av er hängde säkert med i min röriga berättelse och det var ungefär så jag kände imorse också. Ibland får jag känslan av att vården anklagar mig för att jag inte är hundra procent tillgänglig eller hundra procent med i matchen hela tiden. Blir otroligt provocerad ibland av att många remisser skickas så tätt inpå, det är som det tas förgivet att det bara är att släppa jobb och övrigt så fort de ringer. Visst, det kanske funkar för de som får en remiss per år men jag har i perioder flera besök i veckan, jag kan inte prioritera ALLA, vilket gör mig frustrerad (=grinfärdig).