Arcadia dag 1 och 2

(null)
(null)
(null)
(null)
(null)
(null)
(null)
(null)
(null)
Screenshot från när jag skulle shota fermenterade grönsaker i Skype-samtal med Daniel
Jag har varit dålig att uppdatera sedan jag kom till Tyskland. Vi kom hit via flyg igår. Blev introducerade snabbt till boendet och fick mat. Känslorna var lite all over the place igår och jag var inte alls säker på om detta är rätt sak att göra. Det är jag fortfarande inte efter första dagen (idag) men det känns i alla fall lite hoppfullare. Här dricker man te hela tiden, äter anti-inflammatorisk kost i en liten matsal med andra patienter och så pratar alla ganska dålig engelska. Idag har jag fått gjort undersökningar och tagit blodprov, pratat med läkaren och fått massa information. 

Det sista jag gjorde för dagen var lokal hypertermi-behandling. Där de värmer upp lungorna till feber-värme i en timma. Sista 10 min trodde jag typ att jag skulle dö. Fick panik av värmen, men härdade ut. När jag "kom loss" och fick sitta upp så fick jag sådan huvudvärk att jag knappt kunde tänka. Sov två timmar efter behandlingen med mamma som väckte mig då och då för att jag skulle dricka vatten. Men nu känns det bättre, typiskt eftersom klockan är läggdags. 

Imorgon kör vi igen. Ska försöka uppdatera, men är så trött att de flesta lediga stunder går till att sova. 


#1 - - Malin:

Såklart tråkigt att du behöver befinna dig där. Men väldigt spännande att få höra om. Hört talas om det innan men inte mycket mer, så ska bli intressant att höra om behandlingarna. Din mamma verkar så fin ❤

#2 - - Cecilia :

Lycka till!! Tänker på dig!