Arcadia dag 5: Scheman och fullkroppshypertermi

(null)
(null)
(null)
(null)
Jag och mamma har skapat en kreativ hörna här i rummet. Med veckans schema, viktiga papper och schema för mina tabletter (och kanske lite märkliga saker som tepåsar och tablettkartor för vi tyckte de skulle göra sig snyggt på bild). 

Idag hade jag ju whole body hyperthermia på schemat. De är alltså ett step upp från local hyperthermia som jag haft de andra dagarna. Du ligger i ett "tält" med huvudet utanför och de ska få upp dig till en kroppstemperatur på 39.5 grader. Totalt ska du ligga i det här tältet i ca 2 timmar. I dryg 40-gradig värme (eftersom de måste vara varmare för att få UPP temperaturen i kroppen) och samtidigt få infusion av c-vitamin. Jag klarade ca 40 minuter (hade ingen klocka så vet ej exakt). Jag försökte andas, jag försökte koppla in min kämparglöd, min envishet, min oräddhet. Men det gick inte. Det var så varmt och det var så obehagligt. Jag började gråta och sedan spårade det ur. Pulsen sköt i höjden till över 170, läkaren kallades in och mamma, sköterskan och läkaren försökte alla lugna mig men det gick inte att sluta gråta. Så jag sa att jag ville avbryta. Jag kan inte komma ihåg senast (om det ens har hänt?) jag inte klarade av att härda ut en behandling. 

Har känt mig lite besviken på mig själv såhär i efterhand. Att jag inte härdade ut. Men jag försöker vara snäll mot klockan halv tolv på förmiddagens version av Agnes, jag klarade det inte just då. Bra att jag lyssnade på min kropp. Bra att jag vågade säga till. Bättre lycka nästa gång. Nu ska vi sova, i helgen är jag ledig från behandlingar - wiho!
#1 - - Marcus:

Jag läser och är med dig i tankarna!