Arcadia dag 7: Bad Emstal

På helgerna här nere är vi fria från schemalagda behandlingar. Så här är en liten inblick i vad vi har gjort i helgen:
(null)
På lördag förmiddag bestämde vi oss för att ta en promenad till supermarket några kilometer bort, och samtidigt se lite av Bad Emstal, staden/byn/samhället (?) där Arcadia-kliniken är placerad.

(null)
Bad Emstal visade sig vara väldigt backigt.

(null)
Byggnaderna var väldigt fina längs vägen. Jag reagerade på hur utsmyckade och tillfixade de flesta entréer var till husen. Även trädgårdarna över lag kändes mer fixade än vad jag upplever att svenska trädgårdar är (där det ofta är väldigt olika standarder från ett hus till ett annat). Många hus här är korsvirkeshus vilket jag tycker är så fint. Detta huset däremot var byggt av skiffer - hur coolt?

(null)
Finns även mycket pilträd här. Om jag någonsin bor i hus så vill jag ha ett pilträd i trädgården med en sittplats under där jag kan dricka mitt kaffe i skuggan.

(null)
Sedan kom vi fram till affären. Vi blev positivt överraskade av mängden ekologiska varor i utbudet.

(null)
Här var en hel vägg med bara olika teer. Fanns även avdelningar för naturmedicin och kosttillskott, vilket såklart tilltalade oss.

(null)
"Please take a..."

(null)
Efter lunch så passade jag på att köra lite styrketräning på gräsmattan, läsa bok och vila. Efter middagen tog vi en sväng i kryddträdgården.

(null)
Det var en väldigt mysig (om än något vildväxande) trädgård.

(null) 
(null)
Vindruvor!

(null)
Efter det gick vi och sov. Jag hade svårt att sova pga svettades så mycket. Svettas väldigt mycket här borta. Jag tror (och hoppas) på att det är gifter och skit som detoxas ut ur min kropp. Eller så har jag bara blivit en svettig person.

(null)
Söndag efter frukost gick vi till creative room där vi la oss i 24 minuter på elektromagnets-maddrasser. Detta brukar vi försöka göra två gånger per dag. Magnet therapy ska vara avstressande, öka blodcirkulstionen och hjälpa mot flera sjukdomar sägs det. Det finns olika program som fokuserar på olika områden i kroppen (boosta immunförsvaret, hämma inflammationer, detoxa ut gifter är bara några av de 8 olika programmen). Om det hjälper vet jag ej, men eftersom jag inte känner av behandlingen alls så kan jag ju lika gärna ta min efter maten-nap där och hoppas att det hjälper, än någon annanstans!

(null)
Vi tog även en liten promenad denna förmiddag, åt andra hållet.

(null)
Där fanns det stora (och torkade) ängar.

(null) 
(null)
Majsplantor som var högre än mig själv.

(null) 
(null)
En järnväg.

(null)
Det här är min favoritplats här.  I denna lilla allé av träd som leder till Arcadia-kliniken. Satt här och läste på en av bänkarna häromdagen i skuggan - perfekt temperatur!

(null)
Läst har jag sedan fortsattit med hela dagen. Har faktiskt läst ut boken "The cancer whisperer" som jag fick låna av dr. Saupe i fredags. Tyckte verkligen om den!