Att varva ner efter en intensiv helg

Hej måndag och en ny start på en ny vecka. Helgen var i mina mått mätt väldigt händelserik (och fantastiskt rolig som ni har sett på bildbomberna jag lagt upp). Men jag var så slut i kroppen. Igår kväll när jag kom hem efter baby showern så kände jag hur utkörd jag var, men samtidigt så går jag ju på kortison så de där typiska signalerna på att "nu får du ta och varva ner" som brukar yttra sig i typ "jag vill bara somna" kom aldrig. Jag kände ju dock på mig att jag verkligen behövde sömn, så vi gick och la oss tidigt och jag tog en sömntablett. Daniel fick ligga och krama om mig tills jag somnade igår natt. Det brukar jag aldrig klara av, jag brukar vilja ha avstånd när jag ska sova, men jag kunde inte komma ner i varv förrän jag liksom låg tätt intill honom och fick känna en normal andhämtning. Sjukt mysigt att kunna somna så i alla fall. Sov hela natten och gick upp lagom till att larmet ringde för medicinerna vid 08 imorse. Underbart.
 
Idag har jag också ansträngt mig för att göra så lugna saker som möjligt. Med kortisonet i kroppen måste jag hålla mig aktiverad, men jag har gjort det på en normal nivå. Har gått runt och plockat här hemma, småstädat, lagat lite mat.. Jag åkte till Quality Hotel och lämnade en julklapp där i år igen. "Ensam julgran söker klappar" går ut på att man kan lämna julklappar till de som inte har råd att köpa egna. Jag hade ett helt nytt gosedjur över från när jag dekorerade blöjtårtan, så jag slog in det och lämnade in. Jag har ju gått loco för välgörenhet denna december så varför inte. Finns även ett jättefint initiativ vid min matbutik, "Handla för andra", där Ica och Svenska Kyrkan har gått ihop och gjort en lista på vad man kan "köpa ett paket extra" av för att ge till behövande. Så lägger man bara det i en kundvagn som står vid kassorna. Så att alla ska få ha råd med att äta till jul. Jag älskar det. Vill ju bara åka dit och fylla vagnen själv, haha. Vet inte vad som har hänt med mig, jag har blivit blödig och vill bidra. 
 
Nu ska jag i alla fall måla naglarna och baka klart bröden som står på jäsning. Fick ett sug efter gramhamsbullar så det har jag fixat iordning nu (med lite hjälp från Daniel AKA min manuella bakmaskin). Det ska bli SÅ GOTT.