Idyllisk lördag

(null)
(null)
(null)
(null)
(null)
(null)
Har haft en helt fantastisk dag idag. Det är nästan skrattretande. Har spenderat den hela dagen med P. Vi började morgonen med att tvättid. Vi gjorde lite ärenden i stan på förmiddagen och kikade sedan spänt på fotbollsmatchen vid 16. Tyvärr åkte ju Sverige ut, så det var väl dagens tråkigaste stund. Men vi lagade till en jättegod middag efteråt som kompenserade upp sorgen, hehe. Stekte fläskfilé och gjorde marinerade rotfrukter i ugn. Vi testade typ alla rotfrukter vi kunde hitta och utvärderade i efterhand. Jag gillade de flesta - men jordärtskockan var faktiskt ingen hit. Det smakade som rå potatis trots 35 minuter i ugn, haha. 

Vi tog oss ut till Sessans och drack kaffe en stund i det fina vädret och promenerade hem längst Skräcklan i solnedgången. Väldigt fint. Som jag njuter av min sjukskrivna helg. Jag tror det faktiskt var exakt vad jag behövde och jag är så glad att jag har en chef som till och med föreslog det själv när hon fick reda på mina besked från sjukhuset i fredags. Jag har haft ont i ryggen av och till idag dock trots morfintabletterna men det har blivit bättre när jag kommer upp och rör mig så mitt mål får vara att ta mer promenader och försöka vara mindre stillasittande när jag har lediga dagar hemma. Annars kommer smärtan och spökar. 
#1 - - Anitha:

Vad mysigt ni har det. Men jag måste fråga en sak för nu blev jag nyfiken, har du träffat en kille? :D

Svar: Haha, ja jag har ju det!
Agnes

#2 - - Anitha:

Hurra! Vad glad jag blir! Kärlek gör allt så mycket lättare, bättre och roligare. ♡ ♡ ♡

Svar: Håller med! haha
Agnes

#3 - - Ola:

Du måste berätta allt om honom! Nu är vi nyfikna.

Svar: Haha, vi får väl se!
Agnes

#4 - - Marcus:

En liten McD-relaterad grej som hände för mig häromdagen: jag kör taxi i en mellanstor stad och vi fick meddelande om att det fanns gratis cheeseburgare att hämta på växeln. Jaha? Det som hade hänt var att ett transportföretag... jag måste vara hemlig eftersom det är en kund så jag kan inte säga vem det är... beställt 150 cheeseburgare från McD som skulle hämtas av taxi och levereras till det här bolaget. När taxichauffören står och tar emot påsarna så ringer telefonen och transportföretaget avbokar. Dom vill inte ha dom här cheeseburgarna längre. Alla burgare hamnade på vår taxiväxel och alla taxichaufförer fick komma och hämta. Jag åkte och tog fyra stycken. Jag åt två själv och åkte hem till pappa med två stycken. Vem som betalade? Du, det är en bra fråga. Men jag skulle tro transportföretaget som beställde. Taxi kommer inte betala och jag tror inte McD betalar när det gäller så sent att man håller på att leverera. Jag vet inte, men jag fick fyra gratis cheeseburgare från McD i alla fall :) !

Svar: Haha! Men vilken märklig historia. Jag har faktiskt inte ens varit med om att taxichaufförer kör ut burgarbeställningar, haha. Kanske borde bli bussiness av det. Hoppas burgarna var goda i alla fall!
Agnes

#5 - - Anonym:

Hej! Kan inte du ha en frågestund på din blogg så man kan ställa lite frågor om dug själv, liv, och jobb m.m? Tycker din blogg är intresssant! :)

Svar: Hej, ska fundera på det. Sen är det fritt fram att ställa frågor o kommentarsfältet - försöker svara så gott det går. Är det någon större fundering eller fråga kan jag ju alltid ta upp det i ett enskilt inlägg.Tycker det är roligt när ni engagerar er!
Agnes

#6 - - Marcus:

Svar till inlägg 4: Just det här har inte jag heller varit med om (jag har kört taxi i sex år). Men jag har varit med om vid ett par tillfällen att hämta ut helt sjukt stora beställningar från McD och sedan åka till centralstationen och när ett visst tåg kommer in så lämnar man över påsarna till tågpersonalen. Det handlar om tåg som är väldigt försenade och resenärerna börjar bli hungriga. I det här fallet gick nog något snett. Kanske hann tåget fram i tid...

Svar: Haha, det är ju fantastiskt! Vad snällt av tågpersonalen/tågbolagen!
Agnes

#7 - - Mia:

Vad kul 😍,själv tolkade jag P för pappa 🤣🤣,men min mossiga ( eller mössiga) hjärna har gått på semester ☀️.

Svar: Haha! Skönt med semester för hjärnan i alla fall då kanske! 😄
Agnes