Kållåda, personalfest och cellgiftstabletter

(null)
Kålllådan blev så himla god så här är receptet:
5 portioner:
Olivolja att steka i
600g köttfärs
1 litet vitkålshuvud
3-6 morötter (beroende på storlek, jag hade 6 st små)
2 gula lökar
3 vitlöksklyftor
400 ml kokosmjölk
Salt, peppar, timjan

Stek köttfärs i olivolja. Under tiden hacka/riv morötter, vitkål och lök. Jag körde allt i min matberedare så gick supersmidigt! Pressa vitlöksklyftorna i köttfärsen. Bryn sedan morötterna, löken och kålen tillsammans med köttfärsen. Salta, peppra och krydda med timjan. Häll över i en stor form (eller en plåt som jag gjorde). Häll över kokosmjölken. Grädda i ugnen i ca 30 minuter på 175 grader. 

Igår efter jobbet åkte jag till Uddevalla för vi hade den stora, årliga personalfesten med all personal från de fem restaurangerna här i närheten som har samma ägare som oss. Var himla roligt! Drack ett jättegott vin som var nytt på systemet, hoppas det får stanna kvar! 

Jobbade 11.30-16 idag, ett litet kortpass. Nu är jag hemma och vilar. Ikväll ska jag börja med cellgiftstabletterna och jag är ganska rejält nervös. Och osugen. Jag vill inte må dåligt. Kommer vara jobbigt att ta tabletten och veta att nu är det helt jag själv som styr. Får man cellgifterna in i blodet som jag fått innan, så är det ju lite som att det inte är ett val på samma sätt. Jag måste inte aktivt göra något mer än att sätta mig i stolen på behandlingsrummet och sedan är det någon annan som sticker och ställer in doser osv. Nu är det jag som aktivt måste göra valet att föra tabletten till munnen och svälja. Usch. Håll tummarna för att de kommer gå bra, att jag kommer må okej och att tabletterna köttar bort cancern!
#1 - - Faster Kerstin:

Vi håller.. 👍🏻👍🏻! Kram.... ❤️

Svar: kram! ❤
Agnes

#2 - - Ola:

Jag håller tummarna för dig Agnes!

Svar: Tack!! :)
Agnes