Vässa sågen

(null)
(null)
(null)
Efter kaffe hemma hos min moster i hennes ljuvliga trädgård på förmiddagen så åkte vi sedan alla tre ut till stugan igen. Jag placerade mig i en solstol på baksidan av stugan (där det var lä och sol) och satt där i princip hela dagen. Åt mat, drack kaffe och läste Game of Thrones. Vid 18-tiden åkte vi hemåt. 

Jag känner verkligen att jag har fått ladda batterierna i helgen. Igår med att fysiskt trötta ut kroppen, idag med avkoppling. Jag kände mig så fylld av energi när jag kom hem att jag åkte till affären och handlade och nu har jag påbörjat storkok av finsk kållåda. Om den blir lika god som mammas så lägger jag upp receptet här. Jag hoppas verkligen att den blir det, eftersom jag har gjort en hel plåt, haha.
#1 - - Marcus:

Jag tror det är många som läser den här bloggen som tänker "men va fa...an!?" kan man inte göra något??

En 100-lapp till Cancerfonden känns okej men ändå lite... jag vet inte vad jag letar för ord... lite.

Det jag letar är efter

KAN VI GÖRA NÅGOT?

Helt enkelt för att du inte ska dö. Jag tänker på är om du känner till något specifikt forskningsprojekt som forskar om just din typ av cancer som kanske skulle behöva lite mer pengar. Cancerfonden i all ära men min känsla är att då krånglas det till och går via omvägar.

Du kanske kan fråga nästa gång du träffar en läkare om han eller hon vet något om forskningsläget när det gäller just din typ av cancer och om hur vi eventuellt kan bidra.

Svar: Blir rörd av din omtanke. Tror dock inte det finns någon särskild forskning specifikt på min typ av cancertumör, eftersom det är väldigt ovanligt att få den typen av tumör i vuxen ålder - och det är då inte högsta prioritet att forska på direkt eftersom det drabbar så otroligt få. Det finns ju egentligen inga direkta behandlingsplaner heller, utan min läkare har fått knåpa ihop en med hjälp av barnonkologen utifrån standardbehandling av Wilms Tumör när man drabbas som barn. Tack ändå för omtanken, verkligen!
Agnes