Black week, välgörenhetsklappar och sjukhus-update-listan

(null)
I brist på andra bilder här på sjukhuset så bjuder jag på en trio bilder från när jag mådde något bättre och hade lite mer sparkle. 

Måndag idag! Black weekend är över. Köpte ni någonting på Black friday? Eller bojkottar ni? Eller har ni lyckats med att inte ha stött på uttrycket innan? Idag är de ju tydligen Cyber Monday vilket tydligen också är någon dag med massa reor. Oklart. Jag köpte faktiskt julklappar till hela familjen. Beställde hem från nätet så hoppas alla blir bra. Möjligtvis att jag får komplettera någons. Jag känner att detta blir min sista julafton (om jag tar mig hela vägen till julafton men det hoppas jag allt på) så jag vill inte spara ner på julklapparna till världens bästa familj. Däremot hoppas jag att min familj *hinthint* om ni läser bloggen (haha dagens skämt, klart de läser bloggen, de har nog läst inlägget redan innan jag skrivit klart det nästan, de är mina trognaste följare!) att ni inte köper storslagna presenter till mig. Jag hade faktiskt uppskattat att min julklapp hade varit ett sådant där gåvobevis där de gett pengar till typ UNICEF. Något för att underlätta för kvinnor i andra delar av världen där de har det sämre än vi har det här t ex. Eller så läste jag för ett tag sedan om ett gåvobevis där man typ kan ge ett skolkit som gör det möjligt för 40 barn att få gå i skolan i ett helt år. Förstå den känslan av att bidra! Skulle faktiskt överlag vilja spendera upp en del av mina pengar på just sådan specifik välgörenhet där jag liksom kan välja vad jag tycker är mina hjärtefrågor och hjälpa just där! 

Men, innan jag spårar ur totalt i mina argument för att vinna typ Fröken Sverige, så kan jag även meddela att jag också köpte en fejkpälsjacka på rean. Jag behöver absolut inte en till vinterjacka och den var inte ens särskilt mycket rea på och den är ganska opraktisk för den funkar inte i regn och jag måste köpa en ny halsduk för den jag har passar inte färgmässigt men den är det mjukaste jag någonsin tagit i och jag har kikat på den i varje affär jag gått förbi sedan den släpptes. Så nu är den min!

Förövrigt, det jag skulle berätta från början (tappar alltid, alltid tråden när jag bloggar?) var att:
1. Jag håller på, sakta men säkert, och skriver en sammanfattning på min sjukdomsresa i ett blogginlägg till er som efterfrågades när jag gav det som förslag.
2. Mina infektionsvärden har höjts sedan förra veckan vilket kan förklara svettningarna och febern - varför det har höjts är fortfarande lite oklart.
3. Jag kommer att få åka hem på onsdag morgon (blev framflyttat pga de önskar nya prover innan jag åker hem för att se att värdet förhoppningsvis har sjunkit
4. Imorgon kommer jag få träffa det palliativa teamet som kommer jobba hos mig framöver. Det är liksom mer bekräftat nu, även av min huvudläkare på onkologen, att det är vård vid livets slutskede som gäller nu. Rätt smärtlindring och så bra livskvalité som möjligt. Som jag förstod det kommer även hemsjukvården jobba parallellt med dem, men har inte riktigt förstått vad som är tänkt, men det får jag väl förmodligen reda på imorgon. 
5. Har börjat med kortison igen ("alla i kör: BUUUUUUU!") (tack hörni). En ganska låg dos så förhoppningvis  påverkar de mig inte nämnvärt, de får gärna öka min matlust i slla fall! 
6. Nu är jag trött och väldigt svettig. Ska dricka lite Vatha-te och sen försöka somna. Nattinatti
#1 - - Lisa:

Hoppas det känns bättre och du får komma hem snart!
On du gillar tanken med att skänka till goda ändamål kanske du gav öppna en musikhjälpenbössa? Jag hade gärna sänkt pengar genom ditt namn, som tack för att vi får följa ditt liv och din resa genom alla fantastiska texter du skriver!
Kram

Svar: Tack!
Musikhjälpen är ju en fantastiskt bra grej, ska tänka på det faktiskt! Bra tips! Hade känts fint att kunna bidra lite. De enda tråkiga med musikhjälpen, tycker jag, är att man inte själv riktigt kan välja fokusområde. De byter ju område varje år och även om alla är viktiga verkligen, så har man ju ofta sina egna hjärtefrågor och de kanske framförallt är dem man vill stödja - hänger du med på vad jag menar? Tack för tips återigen! Och tack för fin kommentar! ❤️
Agnes

#2 - - Malm:

Klok som en bok! Hoppas du får uppleva en helt fantastisk jul - och att de är riktigt med snö så känslan infinner sig for real. Och himla fint mes UNICEF-klapparna, det brukar vi alltid köpa & ge bort - det eller getter 😅🎅🏽❤️

Svar: Ja, det hade varit mysigt! och att f fira med familjen i år när alla är lediga jämfört med förra året när alla var borta förutom jag så jag fick fira med en kompis familj, haha. 😅
Älskar sådana välgörenhetspresenter! Gav bort massa gåvobevis till halva släkten för ngt år sedan från Röda korset för lite blandade paket. Typ ”krispaket” och allt vad de hette. Många tyckte de va en bra idé!
Agnes

#3 - - Therése:

Kramar om dig! Jag Hoppas på många kvalitativa "bra" dagar för dig och dina käraste. Dagar fyllda av glädje omtanke och positiv energi.

Svar: Tack för din kommentar! Kram
Agnes

#4 - - Malin:

Även om du uttryckt det tidigare så känns det så definitivt när du berättar att palliativa teamet är inkopplat. Så vidrigt fel. Men min (yrkes) erfarenhet är att de är bra. Mer hemma mindre sjukhus (om det är önskan). Upplever du att dina nära får det stöd de vill/behöver från vården. Jag hoppas av hela mitt hjärta att du får fira jul med familjen. Vore fint att få skänka till välgörenhet i ditt namn. En liten uppskattning att du delar med dig av ditt liv ❤

Svar: Ja, jag förstår. de sa tom de på besöket att de ofta är ganska negativ klang på ordet palliativt, men jag tyckte också de verkade riktigt bra. Vill ju kunna vara hemma så länge de bara går, gärna hela vägen in i mål faktiskt om det är möjligt. Det hoppas jag med. Det var faktiskt en bloggläsare som tog upp den idén direkt och skänkte ett gåvobevis till mig att han hade skänkt ett ”överlevnadskit” från UNICEF! Blev helt chockad och otroligt rörd. 😳😢
Agnes

#5 - - Paula Taxén:

Hejsan underbara du ❤️
Kikar in här på fina blogg och läser det du skriver.
Vill bara få sända dig en gigantisk kram❤️
Inte bara en, utan massor❤️❤️❤️❤️
Bäst vore det om man fick ge de till dig på riktigt, men jag gör mitt
bästa för att sända de här, genom cyberrymden 🌬💨❤️❤️❤️
Tänker på dig, trots att jag inte känner dig, men då vår dotter har hjärncancer, så
förstår jag dig mer än väl.
Varma omtänsamma kramar till fina dig från lilla mig och min familj👨‍👩‍👧❤️
Tack för att du orkar dela med dig av ditt liv.
Det berör mig och väldigt många andra❤️



Svar: Tack för din kommentar, med alla de hjärtana så känner jag din kram ändå in hit till mig!😉
Beklagar om din dotters sjukdom (det känns som du har skrivit förut för ett tag sedan - känner igen ditt namn nämligen - men rör ihop så mycket nu för tiden och vill inte ta ngt för givet, så om jag redan beklagat så beklagar jag igen att jag inte kommit ihåg och nu uppenbarligt beklagat alldeles för många gånger!🙈)
Massa kramar tillbaka! Hoppa de också trängdr igenom cyberrymden. ❤️
Agnes

#6 - - Marie Leward-Westin:

Önskar Dig allt gott!
Har följt dig via Frans familj!
Kramar Marie
https://www.diakonia.se/globalassets/documents/diakonia/giftshop/gavobevis-jul/larobocker_gavobevis_jul.pdf

Svar: Tack för din kommentar, och vad jag kunde förstå via din länk — ditt bidrag till läroböcker för barn i Mali! Fantastiskt fint initiativ! Om jag är någon av anledningarna till att du valt att skänka dessa läroböcker så är jag djupt tacksam och rörd! Det är verkligen något som behövs i världen - utbildning!
Massa kramar! Hälsa Frans och Anna när du ser dem (förstod på efternamnet att det måste vara någon släkting till Anna, har jag rätt?) ☺️
Agnes

#7 - - Brett:

Nämen lilla vän,det är ångestfyllt att läsa men bra för man blir ödmjuk inför livet.
Kram

Svar: Vad bra att det deppiga ändå leder till något gott! :)
Agnes

#8 - - Anneli Holmberg :

Jag hoppas att du får en fin jul tillsammans med de du älskar 🎄❤

Svar: Tack, det hoppas jag med. Att jag får en jul till! :)
Agnes

#9 - - M:

Jag hoppas att du får en fantastisk jul! Jag har läst din blogg de sista veckorna och ville bara skicka dig en kram, du verkar vara en supertjej!
Hälsningar från mig i London ❤️

Svar: Tack så mycket! Hoppas jag också. Tack och kram tillbaka! Kul att jag finns med hela vägen borta i London :D
Agnes

#10 - - M:

Jag skickade en liten gåva i ditt namn till Ung Cancer, de hör verkligen ett superjobb!
//M i London

Svar: Åh vad fint av dig! Jag känner mig hedrad. Bra val av organisation. Sagt det många gånger, men de gör så mycket för sina medlemmar och samhället i stort!
Agnes