Dubbla insamlingar

Har fått otroligt mycket kärlek de senaste dagarna, men kanske särskilt igår i form av hur folk vill bidra till saker och insamlingar som jag tipsat om, det får mig verkligen att inse att det jag säger och tipsar om kan göra skillnad för någon! Först har vi det jag tipsade om på Instagram igår:

Det är om en av mina bästa vänner Linas mamma: Mia Börjessons instagramkonto, hon har ju, som jag nämnt tidigare, sytt mössor för Ung Cancer i flera år i racer-tempo. Jag är så imponerad av henne och otroligt rörd över att jag, åtminstone delvis, inspirerade henne för två är sedan när hon började! 

Här är en artikel om Mia som skrevs för 1.5 är sedan. Sedan dess har hon samlat in betydligt mer. Igår när jag la upp tipset i min instastory så hade hon 3000kr kvar till att ha samlat in 180.000kr till Ung Cancer (förstå vad hon har bidragit!!) och alltså 23.000kr upp till 200.000kr (ja, ni som följde min instagram igår såg att jag först blev felinformerad av Linas preggohjärna, hehe, så fick dra till med att det "bara var ett räkneexempel", tänkte att den ursäkten funkade ju för SD:are för några år sedan..). I alla fall.. Det är så fint och jag vill verkligen hjälpa till om jag kan genom att tipsa återigen! 
(null) 
(null)
Om det är svårt att se på bilderna pga liten text så står det att hon ställer ut mössor på Vänersborgs Julmarknad nu på lördag 1 december i Folkets Hus mellan 10.00-15.00 (fri entré!) om man har möjlighet att komma dit - annars kan man kika in hennes instagram (som jag länkat där uppe i inlägget!) där hon även säljer pannband och olika sorters barnkläder. Perfekta julklappar!

Och appropå perfekta julklappa! Jag skrev ju ett inlägg igår om att min önskelista i år till mina nära och kära var att få gåvobevis att de skänkt pengarna de tänkt lägga för mina julklappar på att köpa välgörenhets-gåvobevis. Framförallt är mina två hjärtefrågor, som jag nämnde igår, kvinnors hjälp i utsatta länder (där har jag sett att bland annat Röda Norset har fina gåvorkort bla "Nöd-kit för kvinnor i Syrien" och paketet "Barnmorska") men också hjälp till utbildning för barn i katastrofländer (där bla UNICEF som jag nämnde igår har mycket gåvokort som ger barn möjlighet till utbildning). Men oavsett vad de väljer att skänka till blir jag väldigt glad ändå! 

Igår visade det sig vara två fantastiska människor som utan att jag egentligen tänkt att det var meningen med inlägget (jag uppmuntrade ju framförallt mina nära och kära som ändå tänkt ge mig julklapp i år men inte kan komma på något bra eftersom jag inte kommer leva länge nog att ha nytta av nya saker förutom typ.. ätbara saker, haha). har valt att gå in och skicka gåvobevis till mig för det de valt att skicka pengar till välgörenhet. Den ena ett katastrofkit och den andra läroböcker till en skolklass. Fantastiskt!
(null)
Jag blir så rörd att lilla jag kan vara med att påverka, åtminstone i liten skala, till att folk väljer att köpa mössor till insamlingen för Ung Cancer - som ligger mig varmt om hjärtat för allt de har gjort och fortfarande gör för mig och mina fellow cancerkompisar - eller att folk skickar gåvobevis till mig som visar att de skänkt till välgörenhet och bidragit till de frågor jag finner viktiga (eller för all del, de frågor som känns viktiga för dem!). 

Jag vill uppmuntra er alla att göra likadant inför jul! Ni behöver givetvis inte skicka gåvobevis till mig, men det brukar ofta inte kosta att skicka något via mail så vill man får man ju gärna göra det för det är kul för mig att se om några nappar (isåfall är min mail: [email protected]). Men ni kan även skicka gåvobevis till era närmsta som jag är säkra på blir väldigt glada för julklappen/överraskningen de också! Då får ni gärna kommentera att ni gjort det så får jag ändå se utbredningen. 

Ni är fantastiska! Hoppas ni orkade läsa all text! Om några dagar kommer sammanfattningen av mina sjukdomsår också och den är ännu längre kan jag säga, haha! 
#1 - - Anonym:

Jag har nu kontaktat Mia och frågat efter julklappsförslaf stödjer ung cancer till 4 årig pojke. Tack för tipset. Förresten du är så snygg och söt <3 Även när du är sjuk så strålar du, hoppas du vet det!

Svar: Vad roligt! Hon kan säkert tipsa om något bra!
Tack vad snäll du är! 😄
Agnes

#2 - - Anonym:

Alltså julklappsförslag som stödjer=)

#3 - - Gun:

Tack för din önskelista. Jag tror vi är flera bloggläsare som vill bidra i ditt namn. Det är så generöst av dig att dela med dig av din vardag till oss för dig helt okända bloggläsare. Jag önskar dig en mysig advent trots alla mediciner och smärtor. Stor kram till dig.

Svar: Kul! Tack så mycket och detsamma på söndag! Kram ❤️
Agnes

#4 - - Mia:

Maktlösheten gjorde mig kreativ & jag är väldigt glad att den inbringar lite pengar oxå 😀. Kramkram

Svar: Det är jag och all hundratals medlemmar som Ung Cancer hjälper också (och givetvis alla mössbärare som slipper gå med öronen kalla!) ❤️
Agnes