Smärtupdate och en fråga till er!

(null)
Imorse testade jag den nya tabletten, etoricoxib (har haft många svåra uttal på tabletter genom åren men denna var extra svår att lägga på minnet faktiskt), mot smärtan i ryggen/bäckenet. Kändes som den hjälpte väldigt bra på morgonen, men också svårt att veta eftersom jag var ganska aktiv och "uppe och rörde på mig" vilket ju som sagt gör att smärtan avtar. Men det har hållt sig ganska stabilt med smärtan hela dagen fram tills nu ikväll då det spökat lite. Tagit extradoa med kortverkande morfintablett utöver de långverkande jag redan tar. Är dock orolig om jag tog den lite för tidigt. Gäller att timea in effekten bra tills jag ska sova för jag tycker den går ur ganska snabbt.

Har inte så mycket mer att säga idag mer än denna lilla korta uppdateringen. Jag tänkte förresten kolla mer er om ni är intresserade av en typ kort sammanfattning om min sjukdomshistoria? Som jag förstått det är det ju den många är här för att läsa, och jag tror också att väldigt många är ganska nya läsare och kanske inte har så bra koll på vad det är jag har för sjukdom. Ibland kanske det kan vara lättare att förstå allt sjukdomssnack om man vet lite bakgrund. Så kommentera gärna om ni tycker att det är något ni hade velat att jag ska knåpa ihop! 
#1 - - Beatrice:

Jag skulle gärna läsa det😊

Svar: Kul! Ska klura på det 👍🏽
Agnes

#2 - - Anonym:

Det får du jättegärna göra!

Svar: Ska skriva ihop något, kul att du vill läsa !
Agnes

#3 - - Minna:

Hej! Ja Du får gärna berätta.
Kram

Svar: Vad kul! Er önskan är min lag! 😉
Agnes

#4 - - Anonym:

Hej! Beklagar din smärta. Har du läst om självhypnos och mental träning vid cancer? Det gör underverk. Om det är nåt för dig så kan jag rek www.slh.se och kursen PUMT. Kram och krya på dig

Svar: Tack för tipset! De ska jag googla på när jag vaknar till lite bättre. Alla bäckar små när det gäller smärtlindring känner jag!
Agnes

#5 - - Anonym:

Är ny här så läser gärna!
Så stark du är. <3

Svar: Kul, då ska jag knåpa ihop ngt när jag får mer tid och ork! :)
Agnes

#6 - - Anonym:

Ja det får du jättegärna göra💜💜

Svar: Ska ta tag i detta när jag får tiden och orken!
Agnes