Bra dag och jobb(ig) dag

(null)
(null)
Ser ni hur långt mitt hår blivit? Älskar det! Mestadels i all fall.

Imorse började jag dagen med några timmars frukost på Stures med Filippa, mysigt! Sedan har jag åkt via affären och apoteket för att hämta mediciner och handla. 4 av 5 mediciner jag ville hämta ut fanns ej på plats, så får gå dit imorgon igen. En del var ganska vanliga mediciner så blev lite förvånad. Har aldrig stött på att apoteket inte haft Ondansetron mot illamående inne på lager t ex? Ahja. Nu har jag lagat korv stroganoff och väntar på att Daniel ska komma hem från jobbet.

Appropå jobbet så jobbade jag igår. Ingen bra dag. Hamnade att utbilda en alldeles ny kille på en station i köket. En station jag själv är ganska osäker på. Jag utryckte detta för min chef och även dagens arbetsledare men de uppmanade mig med att de skulle gå bra. Efter två timmar så började jag storgråta av frustration och fick byta plats. Jag kände helt enkelt inte att jag klarade av det. Jag var för oerfaren på stationen för att utbilda där och det fick mig att känna mig värdelös. Jag nämnde ju i ett inlägg för ett tag sedan att jag har lättare för att gråta nu för tiden. En liten motgång och jag kan inte bita ihop. Det löste sig bra och min chef och arbetsledaren (och till och med den nya medarbetaren) förstod och löste situationen. En grej jag verkligen uppskattar på jobbet - de tar hänsyn till min sjukdom utan att begränsa mig. De låter mig säga till när de blir för mycket och lyssnar och löser det utefter det. All cred. 

Sedan fortsatte eftermiddagen i gråt även hemma. Inte förrän vi ätit kvällsmat så blev det lite lugnare. Som sagt, har blivit väldigt känslig. Men det är väl förståeligt också. Hade blivit en utmärkt skådespelare för tror absolut jag hade kunnat gråta på beställning nu för tiden, haha. 
#1 - - Brett:

Ja du är en riktig sötnos ju! Apoteken är ett skämt och överetableringen har gjort att de inte kan hålla sortiment.

#2 - - Frida Eriksson:

Så fin du är!

#3 - - Volmarc.blogg.se:

Vad har du för sjukdom?❤️

Svar: Jag har Wilms tumör, en njurcancer. Med metastaser i lungorna och ryggraden!
Agnes