Nu är slutet nära

Hej, kära bloggläsare. Jag var hos läkaren på palliativa igår. Mycket sades, mycket reddes ut, lite planerades. Men det jag framförallt tar med mig är att jag beslutade mig om att fråga hur lång tid som jag faktiskt har att förvänta mig. Fram tills nu har jag inte riktigt vetat om jag vill veta, men nu efter den här veckan när det har skett så otroligt mycket försämringar i min kropp (jag har skrivit om de flesta men det sker nya hela tiden att jag knappt vet vad jag pratat om eller inte) så ville jag plötsligt det. Läkaren sa att det är svårt att säga, och så kom han med en motfråga - hur känner du? Vad tror du? Jag berättade att när jag låg inne på sjukhuset i november så upplevde jag det som att det handlade om dagar tills jag skulle dö. Men när jag sedan succesivt fick kontroll över smärtor och annat och kom hem så hände ju ingenting så då började jag kanske tro på några månader istället (max typ mars). Men nu senaste veckan när allt har gått så fort så börjar jag känna att det handlar om en vecka - en månad ungefär. Och han bekräftade väl att det var ganska troliga odds. 
 
Så ja. 1 vecka-1 månad. Give or take. Såklart ställer jag mig då in på en vecka men hoppas på en månad och drömmer om något längre. Det finns saker kvar att göra känner jag. Nu ska jag prioritera. Jag har en grej jag behöver göra här hemma i min ensamhet, ett projekt jag vill bli klar med, sedan vill jag spendera all tid jag kan med mina nära och kära. Jag får leva efter orken och lusten, dag för dag nu. Jag vet inte hur det kommer bli med bloggen. Jag ser det å ena sidan lite som terapi att skriva av mig ibland och jag har lite blogginlägg på lager som jag hade velat göra, så det kanske kommer upp. Men om jag uppdaterar mindre frekvent här och är sämre på att svara på era kommentarer än vanligt (kanske bara publicerar dem och inte svarar på alla) så vet ni varför. Det är slutet som kommer nu och jag vill prioritera min tid.
 
För tillfället just nu mår jag ganska bra. Jag har inte ont någonstans, jag är relativt pigg, pappa kommer snart förbi på en kaffe och lämnar även lite mat från Ica. Jag tänkte kanske baka ett enkelt (står det i receptet i alla fall?) bröd. Orken är här för stunden.
#1 - - Jessie:

Agnes, jag har följt din blogg ett tag nu men skamligt nog aldrig kommenterat. Vet egentligen inte ens varför jag inte lämnat en enda rad efter mig då din blogg berör mig mycket. Du skriver oerhört bra och fängslande om ett oerhört jobbigt ämne och ändå får du in din underbara humor i varje inlägg.

Cancer har vi också i familjen, men den som är drabbad är min sambo. Just nu dock cancerfri och jag hoppas vid gud att det fortsätter så och att han någon dag kan få bli friskförklarad och vi kan andas ut.

Det gör mig så ont att du inte kan hoppas på samma sak. Jag vet inte ens vad jag ska säga….herregud varje ord känns fullkomligt meningslöst och barnsligt i sammanhanget. Ville bara lämna en rad efter mig för en gångs skull och säga att du berör oerhört mycket och du är så beundransvärd!

Svar: Tack för din kommentar! Älskar när ni kommenterar, även fast det inte finns så mkt att säga (eller att svara för min del!).

Jag håller tummarna för din man. Se till att försöka njut även nu när han ännu inte är ”friskförklarad”. Man vet aldrig, men man ska inte haka upp sig på de orden skulle vara mitt tips. Alla dagar eller minuter där cancern inte gör sig påmind är bra stunder, brukar jag tänka.
Kram
Agnes

#2 - - Elin :

Älskade älskade Agnes ❤️

Svar: ❤️
Agnes

#3 - - Familjehem.blogg.se:

Lilla gumman, vad säger man? Du vet bäst vaf som är viktigast för dig just nu. Tack för att du delar❤️

Svar: Jag vet faktiskt inte vad man säger (eller vad jag ska göra?) men får försöka gå på magkänslan. Tack för du läser ❤️
Agnes

#4 - - janet:

Åh, vad jag kommer att sakna din närvaro i världen! Tänk ändå vilka avtryck människor är förmögna att göra. Jag tycker om dig.

Svar: Tack för din kommentar (och alla före det!) vad rörd du gör mig! ❤️
Agnes

#5 - - Martin:

Det var väldigt tråkigt och sorgligt att höra 😢 Hoppas att läkaren nu verkligen gör allt för att du ska få en så smärtfri och bra omsorg som det bara går! Har full förståelse för att bloggen inte kommer ha lika hög prio framöver. Jag kommer dock kika in på den titt som tätt ändå (: ❤️ Martin

Svar: Jag hoppas verkligen också de får till det. Det kändes bra när jag var där och pratade men han skulle tydligen inte vara där nu på några veckor så vi får se vem som tar ansvaret framförallt nu framöver och hoppas att det blir bra.
Vad skönt att ni förstår! ❤️
Agnes

#6 - - Anonym:

Kära bästa underbara härliga Agnes!
Att finna ord i detta sammanhang är mycket svårt... Helst hade jag bara velat krama dig.❤️ Orden känns inte tillräckligt ”stora”. Jag vill ändå försöka förmedla världens bauta TACK till dig, Agnes. ❤️ Har följt dig på din blogg näst intill dagligen sedan den dagen Ebba berättade att du var sjuk (i samband med din 20-års dag). Du har generöst delat med dig av ditt liv i både med och motgång. Flera gånger har jag skrattat högt åt dina tokiga upptåg och äventyr. Du har flera gånger förmedlat ”hur det är att leva som ungdom under 2000-talet” 😆- vilket har varit lärorikt för mig, som mamma. 😉 Jag har också gråtit för din skull. Det du har gått och går igenom är fruktansvärt. Det har gjort (och gör) ont i hela kroppen.... livet är så himla orättvist! 😢
Ofta har jag kännt glädje och blivit varm i hela hjärtat för din skull när jag läst om dig och dina underbart fina vänner, familj, nära och kära. Er Kärlek - Så fantastiskt!❤️
Jag vill tacka dig för att jag fått förmånen att ta del av dina tankar och bilder. Du sätter ord på tankar och situationer i livet på ett (för mig) unikt sätt. Du är en fantastisk fotograf med känsla för det perfekta motivet beroende på t ex plats eller stämning. Känner mig djupt tacksam och privilegierad att ha fått följa dig.❤️
Önskar dig det allra allra bästa in i det sista...
Världens största bauta kram / Camilla (ebbas mamma) ❤️❤️
Extra styrke kramar även till din familj❤️❤️❤️❤️

Svar: Men åh, jag blev så himla rörd av din kommentar och har läst den så många gånger nu. Jag vet verkligen inte vad jag ska säga mer än stort tack. Stort tack för din fina kommentar och stort tack för eran gästfrihet när jag har varit hemma hos er genom åren och stort tack för att ni födde in en fantastisk individ (Ebba) till den här världen som jag verkligen kan se som en av mina närmsta vänner trots avstånd och tid mellan gånger vi ses. Hon har varit ett fantastiskt stöd under hösten och det måste ju vara delvis pga bra uppfostring från er 😉
Massa kramar till hela familjen! ❤️❤️
Agnes

#7 - - Anonym:

Agnes. Så tungt att höra. Du behöver inte bestämma dig om bloggen, det kan bli som det blir. Jag uppskattar att läsa den, tycker du skriver så fint.

Svar: Så känner jag med. Först orkade jag inte svara på alla kommentarer som ramlade in men sedan fick jag lite tid över och fick lust att gå in och läsa och svara på er som orkar lägga tid på att kommentera. Så då gjorde jag det. Magkänslan får avgöra helt enkelt. Bloggen ger mig som sagt mkt terapi också, och så länge den inte drar fokus från något annat viktigt så känner jag att den får följa med som vanligt. ☺️
Agnes

#8 - - Tina:

Agnes. Vi har aldrig träffats. Och jag vet inte hur jag hamnade på din blogg för sådär ngt år eller 2 sedan. Men du har påverkat mig. Egentligen är det ju oerhört sorgligt att följa någons resa mot slutet. Fast vi är ju alla på väg dit förr eller senare..Och din resa har ändå känts väldigt hoppfull och som att det kan gå vägen. Jag vill i alla fall att du ska veta att du gjort skillnad i mitt liv. Pga dig vågade jag ta steget att byta jobb (börjar på nya om en vecka) och våga chansa. Pga dig är jag dessutom tacksam för livet här och nu och uppskattar även blåsiga råkalla vinterdagar. Så...en lång kommentar..men ville bara skicka mina tankar och önska dig allt gott. Kram från okänd

Svar: Men wow! Vad modigt av dig att byta jobb! Jag håller alla tummar och tår för att det kommer gå bra och att du känner dig nöjd med de nya jobbet.
Tack för din kommentar! Stort lycka till och kram!
Agnes

#9 - - Maggan:

Hej!
Tyvärr hittade jag inte din blogg förrän för ett litet tag sedan. Tack för att du orkar dela med dig om dina tankar,känslor,smärtor,lycka, sånt som inte är bra inom sjukvården med mera. Din blogg behövs dels för andra med din sjukdom eller liknande de behöver veta att det inte endast de som har det som de har. Men även för de som jobbar inom sjukvården , dina vänner och vi andra som bara behöver veta för att kunna bemöta andra med en förståelse och på ett bättre sätt. Så än en gång TACK!
Maggan

Svar: Hej!
Vad glad jag blir att du säger så. Jag hoppas att den kanske kan påverka i alla fall på ett litet plan, någon människa där ute (sjukvårdspersonal eller inte), det hade vart häftigt. Och de tidigare inläggen står ju kvar även efter jag gått bort. Min önskan är att bloggen ska vara kvar tills internet då eventuellt upphör, haha. Det är mitt dokument till eftervärlden litegrann ☺️
Agnes

#10 - - Anonym:

Många kramar! Har upptäckt din blogg rätt nyligen och berörts otroligt av den. Ge inte upp även om det känns hopplöst. Många av oss tänker på dig och hoppas på ett mirakel. Du kommer att saknas av många

Svar: Hoppas självklart på mirakel. Men tror man kan förbereda sig inför döden samtidigt som man hoppas på mirakel. Tror det är det bästa.
Agnes

#11 - - Eva:

Tack Agnes! Du har lärt mig mycket och jag är så imponerad av dig! Världen (och min blogg-feed) blir garanterat mycket sämre utan dig. All kärlek!

Svar: Tack för din kommentar! Massa kramar!
Agnes

#12 - - Marianne:

Jäkla Cancer alltså...
Så lömsk och vidrig...
När man läser din fina blogg och ser alla fina bilder så kan man inte tro att det är som du berättar. Fick stanna upp och ta en paus innan jag läste ditt inlägg efter den rubriken.
Du berör verkligen och jag tycker om att läsa din blogg. Tycker om att läsa om din familj, goda recept du delar, om din gulliga pojkvän och vänner.
Vill inte läsa om vad cancern ställer till med!! Ja du fattar vad jag menar. Det är liksom inte rätt, hör inte ihop du är ju så levande.

Jag hoppas dina önskningar slår in och att vi får läsa mer av dig här inne.
Kram och Fuck Cancer

Svar: Jag förstår faktiskt inte heller. Jag satt och skrev inlägget och såg på bilden jag precis tagit och visst, jag ser kortisonsvullen och trött ut och håret är glest och slitet. Men är det ansiktet på någon som ska dö om en vecka satt jag och undrade? Mycket märkligt. Ena stunden känns det som jag dör, andra som att jag aldrig varit mer levande.
Kram
Agnes

#13 - - Beatrice :

Fina Agnes, jag blir så ledsen över att läsa detta. Jag önskar ju dig all tid i världen. Jag har följt dig ett bra tag men jag har sällan kommenterat. Varför vet jag inte. Men jag kommenterar nu. Tack för ditt ljus, för dina kloka tankar och för att du vågar prata om sådant som är svårt. Jag hoppas att du får må så bra du bara kan och omges av de som står dig nära sista tiden, sol jag hoppas blir lång och underbar.
Fina du, önskar dig allt gott. Tänker på dig. Kram

Svar: Tack för din fina kommentar! Jag hoppas att genom att prata om de som är svårt kanske man kan uppmuntra andra till att göra detsamma, för det känns ofta lättare att få lufta när det är som tyngst!
Kram
Agnes

#14 - - Minna:

Så starkt att du delar med dig, och viktigt. Viktigt för att inget är självklart och evigt trots att majoriteten av oss lever så. Dina ord får mig att stanna upp och vara tacksam för det jag har, en kropp som ännu fungerar men morgondagen vet jag ingenting om. Kram

Svar: Jag tycker alltid man ska uppskatta sin kropp och att man lever (hur klyschigt det än låter, och egentligen - hur gör man det i praktiken?) men samtidigt ska man inte bli för rädd för att det ska tas ifrån en heller. Svår balansgång. Tack för din kommentar, kram!
Agnes

#15 - - Anonym:

Fina Agnes, tänk att en person som man aldrig träffat/känner betyder så mkt. Du lär mig och säkerligen många många fler så mycket. Hoppas du förstår vilket avtryck du gör i denna värld! ❤️

Svar: Tack för din kommentar, den gör mig så rörd. Så svårt att ta in kommentarer som dessa bara, svårt att förstå och ta till sig. Men tack, det värmer mycket ! <3
Agnes

#16 - - Eva:

Men så orättvist livet kan vara❤️Önskar dig all fin tid som är möjligt❤️

Svar: Ja, verkligen. Tack så mycket <3
Agnes

#17 - - Alexandra :

Kram ❤️

Svar: Kram!
Agnes

#18 - - Elin. L:

Blir så rörd av att läsa de du skriver... önskade man kunde ge dig all tid i världen istället! ❤️❤️ Älskade finas Agnes! 🌟

Svar: Jag hade tacksamt tagit emot bara några extra år om det hade varit så. :) Kram
Agnes

#19 - - Anonym:

Att de har gått så fort :( ja hoppas verkligen du får mer tid en vad oddsen säger. Och att du får vara smärtfri. Vad är det för nya symtom som har uppstått?:( svara bara om du orkar. . Krm!

Svar: Svårare att andas (framförallt vid liggandes läge, allt nedanför 90 gradig vinkel bakåt ger extra tyngd över bröstet), andfåddhet snabbare, svagare muskelstyrka i benen, mer smärtgenombrott, mer trötthet (sistnämnda skulle dock kunna vara biverkningar av mer mediciner inen kombination) bland annat. kram!
Agnes

#20 - - Anonym:

Fina Agnes,jag blir så ledsen när jag läser detta.Jag har följt din blogg sedan du gjorde någon slags receptinsamling för ung cancer.Du har berört mig så långt in i själen.Kan inte riktigt förstå det,eftersom jag inte känner dig.Jag vill sända tankar till dig och hoppas du att du är älskad här på bloggen.Jag ber för dig Agnes.Kram från "Kaffepaketet"

Svar: Haha åh, påminn mig inte om receptinsamlingen... jag är ju inte klar med den egentligen, oups.. Skämt åsido. Tack för din fina kommentar! Jag blir rörd. Kram <3
Agnes

#21 - - Marielle:

Fortsätt ta vara på dina dagar Agnes och ägna dem åt sådant som du tycker är viktigt och mår bra av.

Tänker på dig!

#22 - - Malin:

Jag är så ledsen för din skull Agnes. Det är svårt att hitta orden. Jag älskar din blogg och ditt sätt att skriva, hur du bjuder in oss i ditt liv. Du känns som min motsats i psyket. Haha det lät skumt. Men jag upplever dig som så positiv,trygg och jordnära. Det känns själviskt att säga att jag kommer sakna din blogg. Men jag vill verkligen att du ska veta att jag uppskattat och uppskattar den. Oavsett hur nära slutet är så hoppas jag att du får må okej så du kan umgås med dina nära och kära. Att du hinner avsluta det du vill. Alla ord känns fel, för små! Fina Agnes stor kram till dig ❤

#23 - - Sabina:

Jag har väldigt svårt att ta in att du skulle ha så kort tid kvar. Och det är svårt att veta vad man ska kommentera, allt känns så olämpligt. Jag vill väl mest säga att jag kommer alltid komma ihåg dig :) trots att jag bara följt dig några månader.
(och nu kändes det hemskt att skriva såhär också, som att jag redan ger dig ett avsked, jag hoppas du förstår att jag hoppas få massa mer inlägg här på bloggen!) Kram!

#24 - - Anette:

💔💗massa kramar! Jävla cancer!!

#25 - - Anonym:

Tack för allt du delar och delar med dig. Du är fantastisk ❤

#26 - - Stephanie :

Jag vill ge dig en stor styrke kram! Fan vad fantastisk o stark du är Agnes! ❤️ Jag bär med mig minnet när vi slog försäljningsrekord i julruschen på EH! Vilken stjärna du är. Jag hoppas du får mer tid och att ett under sker. Kram ❤️

#27 - - Kakan :

Jag hoppas att du har en lite längre tid kvar och att den tid du får blir bra och så smärtfri som möjligt! Tårarna kommer när jag läser detta inlägg, det ska helt enkelt inte vara så här! Kramar fina du! Du är fantastisk!

#28 - - Anonym:

Massor av kramar!! Jag är ledsen att jag inte hittade din blogg förrän för två veckor sedan, dock har jag läst alla inlägg sedan 2014 under dessa dagar - varför kan man undra, Jo för att du har skrivit på det renaste, skojfriskaste och ärligaste sätt jag någonsin läst av en så ung person. Tack för all tid du lagt ned på att dela med dej, jag är övertygad att du hjälpt många med den här bloggen! ❤️❤️

#29 - - Kristina:

Agnes, som andra här ovan vill jag också berätta för dig hur mkt din blogg berör mig. Du skriver om mycket som är tungt och svårt, men du lyckas göra det på ett sätt som också förmedlar din humor och ditt ljus. Du är ärlig med att allt ibland är skit och ledsamt, men ändå känns bloggen som att få följa med en trygg person. Jag känner som du skriver ovan, det känns otroligt att du skulle ha så kort tid kvar. Givetvis önskar jag att det inte vore så och att du får en tid framöver som är fri från smärta och full av närvaron av dem som betyder mest för dig.

#30 - - En annan Agnes:

Älskade Agnes!
Det känns som att jag känner dig.
Det är så fruktansvärt orättvist allt det här, hela skiten. Att du ska behöva gå igenom det. Livet kan vara så jävla hänsynslöst.

Jag vill tacka dig från djupet av mitt hjärta för att du delat med dig av din historia så ärligt och öppet. Du har gett mig nya perspektiv och som jag sagt till dig innan - du har gjort mig så jävla modig. För jag har verkligen förstått att livet är begränsat, och ibland så mycket kortare än man räknar med. Tack för allt Agnes. Du är så fantastisk. Kommer aldrig glömma dig!

#31 - - Ola:

Det är så oerhört trist att höra. Att en så ung kvinna som du kommer att dö. Världen hade behövt dig i den, Agnes. Men så är livet för många; obegripligt, elakt och grymt. Att livet inte blir som man tänkt sig är något man märker när man kommer upp i medelåldern (som jag). Att hantera besvikelser och personliga tillkortakommandet tillhör livet. Men att som 23-åring förstå att livet inte blir längre är oerhört grymt.

Vill bara säga att din blogg läses av många (100-tals ??) och ditt fina bloggskrivande påverkat många människor. Trots att vi aldrig träffats kommer jag aldrig att glömma dig Agnes. Tänker på dig varje dag och kommer att komma ihåg dig även fast du går bort.

/Ola

#32 - - Anonym:

Det bästa med dig Agnes är den där humorn du smyger in trots den mörka sanningen du berättar. Du är så begåvad i ditt sätt att beskriva och når verkligen fram till hjärtat på människor bara genom att vara dig själv. Allt jag hoppas är att du och familjen får fina dagar tillsammans.

#33 - - Gun :

Agnes, din blogg berör mig och många andra väldigt mycket. Du skänker så mycket glädje genom bloggen trots att du skriver om svåra och jobbiga stunder. Vi är nog många som väntar på inlägg från dig för att se vilken otrolig livsglädje du har, sån förmåga att ta vara på din familj och dina närmsta vänner. Det är viktigt! Jag hoppas så att du får uppleva många fina stunder med de som står dig närmast. Och du - måtte du få träffa den ännu inte födda bebisen... Jag håller tummarna!

#34 - - Jonas H:

När du dör så kommer jag sakna dig väldigt mycket, det kommer kännas tomt. Tack för all tid du lagt på bloggen, jag har uppskattat den väldigt mycket.

Se till att bara göra precis det du själv vill göra. Är det nån gammal kompis eller släkting som vill ses men som du inte är så sugen på, tacka nej! O precis samma sak med bloggen! Jag är helt övertygad om att alla vill att du ska använda tiden du har på det sättet DU tycker är bäst och har hundraprocentig förståelse för hur du prioriterar din tid.

Du är en väldigt fin person Agnes, lycka till! Jag håller tummarna att det finns mer tid än det verkar som!

#35 - - Cecilia :

Åh vad detta smärtar att läsa men förstår nu jag oxå varför du har varit med i mina tankar så många gånger idag, när jag undrat hur du har det å vad du hitta på. Eller bara funnits där i tanken utan någon anledning. Genom din blogg har man fått lära känna dig å varit med på din resa fast det är så många år sedan jag träffade dig (när syskonen (din farmor å min mormor å de andra) firade 500 år) även om du naturligtvis inte minns det.. kan det varit -99 eller -00... skickar styrkekramar till dig å familjen 💕

#36 - - Anonym:

❤️❤️❤️

#37 - - Martin:

Finaste Agnes !❤️! Så som så många övriga här så fint har skrivit så är du ju helt otroligt bra på att beskriva hur dit liv är, både vid lycka och sorg, och ändå kunna ha en så cool inställning till humor och död. Det berör mig mycket, så många fina foton och texter på din blogg!
Jag förstår att det börjar kännas riktigt tungt nu, men kämpa på, ge inte upp, livsgnistan är kvar, det vet jag , du kan leva längre, snart fyller du 24 år! 💖 Kram/Martin

#38 - - M:

Blev helt kall när jag läste rubriken. Fy fan, skickar all kärlek och varma tankar som går <3 Är så galet imponerad av din styrka och syn på livet.

Har aldrig kommenterat förut men följt din blogg ett tag. Den är väldigt välskriven och varje gång jag klickar in får jag lite mer perspektiv på livet. Hur världsliga alla problem känns. På ett mänskligt plan blir jag väldigt berörd för det träffar så nära hem på något vis, jag är uppvuxen i samma stad, gått i samma "tågluffarskola" och känner igen dig och dina vänner från några klasser under mig. Cancer träffar verkligen vem som helst, så hänsynslöst. Jag är inte religiös och tänker att världen bara är, varken ond eller god. Att sjukdomar finns för att världen är överbefolkad. Men det är så jäkla oförklarligt för mig hur naturen kan fungera såhär, att en ung perfekt komplett människa kan förstöras inifrån.

Kommer fortsätta läsa så länge du orkar blogga, men du gör såklart helt rätt i att prioritera. <3

#39 - - Charlotte:

Fina Agnes❤️
Vi har följt Dig på bloggen några år nu och kan nästan inte beskriva vilken hjälte du är. Att kunna skriva och sätta så fina, kloka, tänkvärda och roliga ord på livet när det prövar en som mest är helt fantastiskt!
Ingen vet hur länge vi får vandra genom livet, det gäller att ta hand om varandra, vara nära sin familj och sina vänner och prioritera det som verkligen betyder något❤️ Älskar Ert upplägg på julafton hemma hos Dig när du bjöd på Tomtelatte & Våffla- hur mysigt!🌟
Njut av de dina!

Stor Varm Kram
Charlotte Weilefors

#40 - - Nea:

Vet inte om ord räcker till och vad man ska/bör skriva. Men jag tänker på dig ❤️

#41 - - Ida:

Hej kära Agnes!
Jag vill bara säga att jag tänker på dig och hoppas att du får en fin tid med dina nära och kära som du önskar. Det är lustigt, hur en person jag aldrig träffat ändå berör så mycket som du gör. Du är väldigt klok och har mycket att lära oss andra. Framförallt har du lärt mig att uppskatta det jag har.
Jag hoppas du slipper ha ont <3
Kram

#42 - - Hanna:

kan inget annat än att säga att jag håller tummarna för dig att du ska få stanna kvar så länge som möjligt!

#43 - - Veronika:

Livet är inte rättvist samtidigt som vi lever här och nu och ingen av oss vet något om eftermiddagen. Du är tuff, stark och jag beundrar ditt mod att skriva och delge oss vad som blev sagt hos läkaren. En stor kram till dig från mig !

#44 - - Jennifer:

Be strong girl <3<3

#45 - - Linda :

Som av en slump fann jag din blogg och började läsa den... De senaste 3 månaderna har många runt om kring mig försvunnit och det kommer givetvis en massa frågor kring en kris. Du är grymt modig som bloggar om det och jag kommer att ta del av dina rader. Du berör mig!

#46 - - Julia:

Tack Agnes för alla vettiga och fina ord du skrivit under dina år som bloggare. Du har visat många att man ska uppskatta det man har i livet och att ta vara på varje dag. Livet är över på en millisekund och jag önskar av hela mitt hjärta att ditt liv kunde få levas några millisekunder mer. Jag önskar dig allt välmående under den tiden du har kvar! Kramar

#47 - - Ann-Christin:

Ville bara sända dig en hälsning <3 Du är modig!!!

#48 - - L:

Jag har bara följt din blogg ett litet tag men jag har blivit djupt berörd av dig. När en läser din blogg så får en perspektiv på livet, och jag har lärt mig att känna tacksamhet varje dag för allt jag har omkring mig, tack vare dig. Det känns som en stor gåva. Önskar dig det bästa, Kram💖

#49 - - Elin:

Hej Agnes! Jag hamnade på din blogg av en slump ganska nyligen och har följt dig varje inlägg sedan dess 💕. Jag fångas av din styrka i att berätta, låta oss alla veta hur du har det, vad du gör, det är en enorm styrka du besitter. Jag tänker allt som oftast på just det du skriver om att göra en sak varje dag, kanske en bra sak, en rolig sak, något som förgyller just din dag, att umgås med de du älskar! 💕 Jag kommer, efter att ha läst din blogg och din positiva inställning trots din sjukdom, att leva så som du gör här och nu! Tack för att du delar med dig. P.s Fuck Cancer!!! Kramar till dig du fina tjej 💖

#50 - - Ewa / Diamantfamiljen.se:

Kommenterar sällan på bloggar men nu vill jag skicka dig en miljon Kärlek, värme och "mamma-famn-kramar".
Det finns inte några ord som verkar rimliga att skriva.
Men massor av cyberkärlek att skicka.

#51 - - Hanna W:

Jag får en klump i halsen och tårar som rinner nerför kinderna och jag vet att det inte är i närheten av den sorg som du och dina närmaste bär på. Jag slutar inte att hoppas på ett mirakel, det är inte för sent för det än! Du är en kämpe, förebild för många och jag tackar för de kloka ord du har gett oss under den här resan. Jag fortsätter att hoppas att ett mirakel sker och att du kommer vinnande ur den här striden! Team Agnes!

#52 - - Karin:

Fina Agnes. Jag har följt din blogg i två år nästan dagligen men aldrig kommenterat. Vill bara säga till dig att jag kommer att sakna dig så oerhört. Fast vi aldrig träffats. Det var den första och enda tanken som slog mig.
Sen önskar jag fig allt gött, frid, kärlek, frihet från smärta och trygghet hos dina närmaste denna sista tid. Styrka åt er alla och änglarnas beskydd. Kärlek, kärlek.
Jag har en dotter lika gammal som du. Ska krama henne hårt nästa gång vi ses. Mina tankar som mamma är hos din mamma. Stor kram <3

#53 - - Karoline:

Jag vet inte riktigt vad jag ska skriva, allt känns så litet. Tänker massor på dig och önskar att jag kunde ge dig en stor kram <3

#54 - - Fia:

Jag såg ett tips om din blogg alldeles nyss, och när jag läste blev jag otroligt berörd. Det är fantastiskt att du med dina ord sprider värme och glädje, när du själv befinner dig i en tung situation. Jag hoppas att du får stöd och hjälp för att slippa smärta i både kropp och själ. Dina otroligt kloka ord kan säkert trösta och hjälpa många andra som har cancer själva eller som har någon närstående med cancer.
En stor kram till dig!
Fia

#55 - - Josefin :

Blir så ledsen att en sådan genuin, äkta, jordnära, omtänksam och trevlig person som dig ska behöva lämna. Önskar att det fanns lite magi som förlängt livet och förändrat situationen. Tänker på dig och skickar kramar. Hoppas du får en fin sista tid med nära och kära!

#56 - - Maja:

Åh, mitt hjärta vill brista, när jag läser ditt senaste inlägg. Jag är ny här och inte alls så van det här med blogg. jag fick syn på din bild och orden NU ÄR SLUTET NÄRA. Vet inte vad jag ska säga eller skriva, finns inte ord. Kramar om dig och önskar att du får så mycket tid som du behöver och vill ha. 💝

#57 - - Moa:

Som sagt hittade din blogg av en slump idag och den berörde mig väldigt mycket. Kunde inte låta bli att skicka ett bidrag till Ung Cancer också. Har mailat gåvobeviset till dig. Alla tankar till dig ❤️ Kram från en ny bloggläsare

#58 - - Paula Taxén:

Hejsan fina Agnes❤️
Blir så ledsen när jag läser det du skriver😢
Tårarna rinner nedför kinderna och det gör ont i hjärtat.
Förbaskade skitcancer!
Ta nu vara på tiden och var med dina
nära och kära❤️❤️❤️
Gör bara precis exakt det du vill och det du orkar.
Jag önskar och ber att du får leva länge än❤️🙏🏻❤️
En så klok, stark, och underbar person som du behövs 🌟
Tack för allt du delar och delat med dig❤️
Du har berört mig djupt och även så många andra.
Sänder änglar att vaka över dig och
sänder dig massor av kärlek❣️ 👼🏻👼🏻👼🏻❣️
Varm omtänksam kram till dig och din familj
från lilla mig och min familj 👨‍👩‍👧😍❤️

#59 - - Emma:

Hej Agnes!

Vi har aldrig träffats, men jag har träffat Lisa som länkade till din blogg för ett tag sedan. Sen dess jag har läst dina inlägg varje dag. Tycker du verkar vara en alldeles fantastisk person och älskar ditt sätt att skriva - hoppas de dagar du har kvar blir bra. Som många andra redan skrivit är även jag djupt berörd. Är också väldigt imponerad av hur mycket du har gjort på så många plan - sprida kunskap om din sjukdom, påminna priviligerade människor som jag då t.ex. om hur bra vi har det så vi skulle förmå uppskatta det mer, pengarna du samlat in för goda ändamål och inte minst alla oss läsare du påverkar och påverkat på oanade sätt! Ville mest ge tillbaka pepp och tacksamhet, hoppas verkligen innerligt den tid du har kvar blir precis som du önskar.

Allt gott,
Emma

#60 - - Anneli Holmberg :

Sänder en massa styrkekramar till dig! Hoppas verkligen att du får hänga med ett tag till!

#61 - - Markus :

Jag hoppas du får träffas linas bebis. Du lever nu? Bara du som bestämmer när det är dags. Du är min idol❤️

#62 - - Johanna:

Stark och våga fråga. Det är inte ett besked man gärna vill veta, men samtidigt vill man planera den tid man har kvar. När du ändå mår okej trots förutsättningarna.

Jag hoppas du får tid till det du vill och att tiden inte går för fort.

kram <3

#63 - - Jossan:

Världen kommer bli så tom utan dig Agnes!
Det är ofattbart att du magiska, levande kloka, unga, vackra människa inte kommer finnas inom kort. Känns bara så fel!
Har följt dig sedan i våras, då jag själv gick igenom cancerbehandling, du har betytt otroligt mycket för mig! Tack för att du drlat med dig av livet!
Jag tror och hoppas att det finns något mer för oss då vi lämnar det här livet. Någon schysst plats där cancer inte existerar dör vi får träffa våra nära och kära igen!
Varmaste kramarna💕💕

#64 - - Jossan:

Världen kommer bli så tom utan dig Agnes!
Det är ofattbart att du magiska, levande kloka, unga, vackra människa inte kommer finnas inom kort. Känns bara så fel!
Har följt dig sedan i våras, då jag själv gick igenom cancerbehandling, du har betytt otroligt mycket för mig! Tack för att du drlat med dig av livet!
Jag tror och hoppas att det finns något mer för oss då vi lämnar det här livet. Någon schysst plats där cancer inte existerar dör vi får träffa våra nära och kära igen!
Varmaste kramarna💕💕

#65 - - Bodil:

Hej
Först ville jag inte läsa, men jag gjorde det och helt enkelt för att du är du, en så fin reflekterat person. Jag tar med mig detta i mitt liv. Tack Agnes

#66 - - Imme:

Snubblade in på din blogg idag, har läst lite inlägg och lider med dig, förlorade min mamma nyligen i cancer. Det är en sån otroligt orättvis sjukdom. Samtidigt så tror jag att döden är en lättnad för vissa som är så pass dåliga. Min mamma kämpade och kämpade i tre år med sliten. Sista månaderna sa hon att hon ville dö. Inget gör så ont att se den som är en förebild. Samtidigt finner jag ro i att hon inte lider längre. Jag hoppas att du får de du vill göra gjort samt att du slipper en lång utdragen process. Hur knäppt det nu låter. ❤️

#67 - - Nina Gustavsson.blogg.se:

Jag hittade precis din blogg och ditt mod förvånar mig verkligen! Det är så jävla hemskt att detta händer! Min pappa gick bort i cancer i mars 2018. Han hade varit inne flera gånger och gjort tester, specifikt cancertester också men det visade aldrig nå. En dag åkte han in akut på grund av ryggvärk. Det visade sig dagen efter att han hade cancer i nästan hela kroppen. Han hann veta och dö inom 23 dagar. Nu i efterhand vet vi att läkarna gjort flera misstag som påverkats till att hans cancer inte hittades. Det var min enda förälder :( Kände bara att jag ville berätta det av någon anledning. All styrka och godhet till dig!!!

#68 - - Kajsa-My Stein:

Fy fan, jag vet inte vad jag ska säga. Gick in på blogg.se för jag tänkte jag skulle dra ihop ett random inlägg om dagen.... och fick syn på din blogg.
jag kan inte göra annat än beundra ditt lugn, men framför allt din styrka. Jag kan inte för mitt liv ens förstå de tankar och känslor som garanterat äter upp dig inifrån.
jag vet inte vad jag ska säga heller... Mer än att du verkar vara en otroligt fin människa, och att livet är så jävla orättvist <3 Tusen kramar, vad det nu är värt <3

#69 - - Anonym:

Hej Agnes! Vill tacka för ditt mod och din generositet att låta oss följa ditt liv genom bloggen. Är så glad att jag hittade hit för några månader sen. Har tittat in varje dag och kommenterat några få gånger men hela tiden tänkt att jag ska bli bättre på att kommentera. Du ska veta att du bidrar med mycket genom din blogg, som definitivt påverkar många! Jag själv har vuxit upp med en nära vuxen som dog i cancer när jag var 14 och har nu, snart 20 år senare, funnit nån slags tröst och insikt genom att läsa din blogg. Tror att jag både vill få förståelse för hur det kan vara, vad man tänker och går igenom osv och samtidigt förbereda mig själv ifall även mitt liv skulle förändras och jag skulle bli sjuk och behöva gå igenom samma sak. Och det ger ju perspektiv på livet för vem som helst, tror exakt som du att vi varje år egentligen borde fira året som varit, för det är ju smått fantastiskt att ha fått det året som var. Hon som stod mig nära hanterade det inte alls bra (tror att hon förnekade) så jag blir både imponerad och hoppfull över att du trots helvetet verkar kunna balansera det så fint med livet (som du ju har! Och förhoppningsvis ska fortsätta ha ett bra tag till <3). Kram

#70 - - Anette:

Hej Agnes, jag halkade in på din blogg och måste säga att WOW vad du trollband mig och den styrkan du utstrålar i det du berättar om ditt liv.
Jag är inte avundsjuk på dig utan beundrar ditt mod och din styrka inför kommande "resa"... Jag känner också maktlösheten att jag inte kan göra något för dig på din resa, precis likadan maktlöshet jag kände för min pappa innan han gick bort i cancer 2017.
Jag skickar varma tankar och styrka till dig <3

#71 - - Bettan:

Tänker på dig Agnes. Livet är så orättvist! En sån ung människa ska inte behöva få cancer.
Din närvaro på denna jord kommer vara saknad av så många.
Du har en riktigt bra blogg och när jag läser den slås jag av tanken att alla borde börja leva mer för man vet aldrig vad som händer om man tex blir sjuk.
Tusen Tack för all inspiration du ger. Du kommer leva kvar i våra minnen, fina, fina Agnes <3 Skickar massor med kärlek till dig

#72 - - Jenny:

Tänker ofta att det inte finns någon rättvisa.. Önskar att du kunde fått vinna din kamp . Följt din blogg. Du inspirerar!

#73 - - Kort:

Kan inte trycka på "gilla" knappen 😭 Älskar din blogg där du ger så stor kraft till de som har cancer eller ger nya perspektiv till andra att inget är självklart här i livet. Ta alltid vara på var dag! Så tufft och klarsynt du berättar om din cancer och din tuffa resa, men det sista blogginlägget är svårt att läsa. Jag hade kanske tagit mod till slut som du tror jag och frågat om tid, för de kära runt oss behöver man tid till, säga allt det där som är självklart då man är frisk och tiden finns "senare" ❤️ När pappa dog var jag så tacksam att det jag ville säga, hur mycket jag älskat honom och vad han betytt i mitt liv, hade jag sagt.. Det fanns ren sorg men inget jag inte hade sagt ❤️ Det hjälper .... Kram Agnes ❤️

#74 - - Johannes:

Tack för allt du lärt mig och för att du fått mig att förstå vad livet handlar om! Önskar att jag var mer som du.
Jag är evigt tacksam för att jag fått följa dig och dit liv här på bloggen och på instagram.

<3

#75 - - Marcus:

Jag vet inte vad som händer nu och du ska inte offra värdefull tid/kraft på att skriva svar på något inlägg från mig. Jag vill liksom inte säga hejdå och ta avsked för jag klarar helt enkelt inte av sådant. Jag vill inte tro att du säger hej då nu med det här inlägget. Det får inte vara så... Jag vill tro på mirakel och i sista stund så kommer någon med medicinen som räddar allt... men jag förstår att det är en lyx för mig som bloggläsare att kunna tänka så. Är man i din situation och i din familj så måste man nog tänka mer krasst och förstå vad som faktiskt händer. Jag har blivit djupt berörd av att läsa din blogg och jag tänker på dig ofta och... och... jag tänkte skriva nu att du får gå. Men nej, jag kan inte det. Jag klarar inte av det. Jag kan inte släppa dig. Jag vill att du hänger kvar. Så är det.

#76 - - Anonym:

<3

#77 - - Jan Kallenberg:

Agnes, vi har bara träffats en kort stund men du lyckades ändå bli ett starkt minne. Du berör. Jag tror att du kommer att leva vidare i många människor medvetande. Inte minst tack vare din fantastiska blogg som jag tror har betytt otroligt mycket för att skapa tankar, mod, empati och självinsikter.
Jag vill också passa på och skicka hälsningar till dina vänner och anhöriga. Ni är tillsammans riktiga vardagshjältar.

#78 - - Maria:

Först av allt vill jag säga att jag ganska nyligen hittade till din blogg, och jag har verkligen uppskattat hur du skriver. Även de inlägg som varit ganska tuffa med dåliga sjukdomssymptom och besked levererar du med ett fint språk, trots att jag bara kan ana hur svårt det måste vara. Jag är dock på något vis lugnad i att du får bra hjälp (som det verkar utifrån hur du skrivit) och att du har bestämt dig att verkligen prioritera och ta vara på din tid. Det är fint.
Det borde vi alla göra, för vi vet ingenting om imorgon eller ens nästa minut. Men det är något vi så ofta slår bort.
Jag hoppas verkligen du får en så bra period som möjligt nu och att du mot alla odds håller dig kvar länge än och inte försämras i mående. Det är väl allt man kan hoppas <3

För det andra skulle jag vilja fråga något som kanske verkar lite konstigt, haha. Men jag har en kronisk sjukdom som gör att jag tappar mitt hår, tillsammans med en annan kronisk sjukdom som jag tyvärr måste äta stark medicin för så rasar håret av i stora tussar. Jag måste raka av mig allt hår snart, eftersom det bara orsakar mental stress av att ständigt behöva städa avloppet, golvet och se upp för hårtussar i maten.. Trivialt problem egentligen, men jag har sett din/dina peruker och de är så fina och naturliga.
Vart har du köpt dina? Vad finner man så fina peruker? Jag tycker majoriteten ser så cosplay ut. (Jag förstår att du kan ha fått dina "på recept" dock eftersom du ju har cancer, men vad jag förstått brukar man få köpa själv ibland och få det betalt. Varierar säkert mellan landstingen dock).

#79 - - Grethe Hagen:

❤ Elskede Agnes ❤

#80 - - Kristoffer (kusin):

Lilla du! Vi tänker, tror och hoppas på dig här hela tiden!

#81 - - Laura:

Du verkar vara en så fantastisk person. Så klok och stark. Och en värme som märks genom bloggen och berör. Så mycket mer man vill skriva men ändå svårt att hitta orden. Jävla cancer. Jävla Wilms. Tänker på dig och dina nära.

#82 - - Jeanette:

Hej, jag hittade dig och din blogg idag. Vet inte varför jag fick ett behov att gå in och säga, hej. Jag känner dig inte men du berörde mig väldigt mycket. Inatt hade jag svårt att somna av inga speciell anledning och tankarna snurrar. Jag funderade pp vad mina drömmar är... du fick mig att stanna och tänka till. Tack och kramar i massor/Jeanette

#83 - - Anna:

Jag är så tacksam för att du har valt att dela detta med resten av världen. För vi behöver vakna upp. Få lite ont i magen. Få gråta lite över den lycka man själv har som kommer att leva ett tag till och vara vaken i det. För som en väninna till mig brukar säga: "Vi har alla ett timglas inom oss. Vi vet bara inte hur fort sanden rinner".

Så tack Agnes för att du delar och om det finns en himmel vet jag att du hamnar där. Du förtjänar så mycket och det är verkligen inte rättvist. Men världen är en bättre plats så länge du får vara kvar.

Nu ska jag pussa mina barns kinder och inse att jag är världens lyckligaste mamma. Varje dag. Och jag hoppas att jag får fortsätta vara det. Under tiden kommer jag att påminna mig själv ibland genom att ta emot det som människor som väljer att dela med sig av. Av respekt för er och för att uppskatta livet.

Du är en modig, vacker och jag hoppas att det finns en bättre plats på andra sidan.

kram
Anna

#84 - - Anonym:

Många kramar! Hittar inte ord 🙏 Massa kärlek åt ditt håll och dina nära ♥️♥️♥️

#85 - - Sara:

Din blogg har verkligen träffat rakt i hjärtat. En vän till mig fick veta att han hade max ett år kvar att leva, men han överlevde det. Det är jag förstås jätteglad över, trots att det är otroligt jobbigt att se att han många dagar mest bara är vid liv, och inte lever riktigt.

Jag hoppas att den tid du har kvar, oavsett hur lång eller kort den blir, är så smärtfri och bra som möjligt. Att du och dina nära hinner få ett avslut och att du känner att du hinner med det du vill hinna med.

Sköt om dig, och tack för din blogg!

#86 - - Anilorak:

Hittade till din blogg av en ren slump, genom en annan, och vet inte hur många inlägg jag har läst nu. Finner i alla fall inga ord. Är helt mållös och vet inte vad jag vill säga, men vill säga något. Som många här säger så känns varje ord för litet. Känslan inom en vet precis vad man vill förmedla men det går inte att uttrycka i ord. Vill i alla fall säga att du verkar vara en helt fantastisk person och världen behöver verkligen människor som du. Fan, det är så orättvist... Hoppas verkligen av hela mitt hjärta att ett mirakel inträffar, att du vinner kampen <3 Skulle helst av allt vilja trolla fram ett mirakel nu, om bara det gick. Det som är så fint i allt det här hemska är dock att se hur du är omgiven av familj och vänner, och hur du tar vara på varenda sekund. Det har verkligen gett mig en tankeställare, vill man någonting ska man inte skjuta upp det. Ta inte saker för givet. Ta inte människor för givet. Ta inte livet för givet. Fan, jag kan inte komma över hur orättvist det här är. Ursäkta att jag svär, men av allt i världen skulle jag helst av allt bara vilja ge dig en stor kram nu. Jag hoppas i alla fall att ett mirakel inträffar. Du verkar vara en helt fantastisk människa. Hoppas att du i alla fall slipper ha ont, och tack <3 Tack för att du delar med dig av allt <3

#87 - - Ahmed:

Ingen uppdatering längre. Har du dött?