RECEPTINSAMLING 11: Kantarellpaj med spenat

Gjorde en med samma bas som den förra, men med lite nya smaker. Fyllningen den här gången bestod av:
- Kantareller (vet tyvärr inte hur mycket, men ni kan ju uppskatta från bilderna)
- 1/2 purjolök
- 1 påse babyspenat (la även i lite fryst spenat för att göra av med)
- 1 vitlöksklyfta
- 140 g gouda ost
Stekte i lite smör, salt och peppar så att kantarellerna fick torra till sig och de andra fick sätta smak. Sedan gjorde jag exakt som i det förra receptet. 
 
Cancerhämmande ingredienser: Spenat, Purjolök, Vitlök. Den är vegetarisk och basen är blandad med delvis gramhamsmjöl för att minska på det vitaste av mjöl =bra mat mot cancer (och typ allt annat). Sen ett extra plus för superekologiska kantareller då de är handplockade av mamma i höstas!
 
Återigen blev min paj helt dögod. Jag vet inte om det är att jag har haft tur, eller om jag är en pajgud utan att ha vetat om det, eller om paj är lätt att få till bra men båda de två pajer jag gjort i mitt liv har då vart gudomliga enligt mig själv. Nog med skryt, testa istället!
#1 - - Eva:

Den ser verkligen dögod ut! Blir så sugen på paj, skicka hit en bit! Läste inlägget om allt du gått igenom. Bra kämpat! Fick veta att det är "något" i min lunga förra v vid läkarbesök hos onkologen ang beh med antikroppar mot min jättecelltumör i ryggkotan. Ingen har nämnt det tidigare, lite chockartat. Idag börjar sprutbeh i Gbg. Hoppas den hjälper mot smärtorna i rygg o benet. Önskar dig en Glad Påsk!

Svar: Haha, den var dögod!Men usch vad tråkigt. Alltså jag har full förståelse för att sjukvården ej är perfekt och att de missar grejer sådär, men tycker det är så himla konstigt att de sen hittar de trots att den är oförändrad liksom. Som i mitt fall gick jag ju ett år innan de upptäckte den i ryggen och då har den varit där, exakt likadan i ett år. Jättekonstigt ju? Men din i lungan kanske hade ändrats? Tråkigt oavsett.

Aldrig gått igenom behandling med antikroppar, hur funkar det? :O

Massa pepp skickar jag till dig och hoppas du får en glad påsk du med! Kämpa!
Agnes