Välgörenhet

Det här hade jag velat sammanställa egentligen innan jul och nyår men jag hade så fullt upp att jag aldrig tog mig tiden, men nu äntligen! Ni kanske minns hur jag i november skrev det här inlägget om att jag hellre får julklappar via typ UNICEFs gåvobevis än vanliga materiella ting som jag ändå inte kommer kunna använda. Redan då var det ju två stycken bloggläsare som hoppade på tåget och skänkte direkt olika gåvobevis. Jag uppmuntrade detta i ett inlägg efter, och vips så har det kommit in diverse gåvoobjekt under hela december, på post och på mail, från er! Det här är vad ni har gett till välgörenhet, antingen i mitt namn eller med att skicka ett gåvobevis till mig från er:

2 st Katastrofpaket från UNICEF
1 st Överlevnadspaket från UNICEF
1 st Barn på flykt-paket  från UNICEF
400 kr till Barncancerfonden
2 st School in a Box-paket från UNICEF
 
De två sista, School in a Box-paketen var min och Daniels julklapp till varandra i år. Jag gav honom ett sådant gåvobevis och han gav mig ett med, så tillsammans har vi gett möjligheten till antingen 80 barn att gå i skolan i ett år, eller 40 barn att gå i skolan i 2 år. Det känns så otroligt fint att bidra till någoting.
Jag är otroligt rörd att ni ens skänkt pengar "via" mig. Det får mig att känna att jag har gjort någonting för människorna ute i världen, att jag kan få dö med lite bra karma kanske? Hur som helst ville jag bara säga ett otroligt tack! Förhoppningsvis har varje led av denna välgörenhet berört åtminstone tre personer (givaren, mig och den drabbade). KRAM
#1 - - Karin:

Vad fint av dig och de som skänkt. Jag kommer självklart också att skänka och gör det till Barncancerfonden i hopp om att man någon gång kan få slut på denna hänsynslösa och orättvisa sjukdom. Gör det i ditt namn och för att visa att du har betytt något och att du även hjälper barn i framtiden. Stora kramar.

#2 - - Anonym:

Så himla bra grej, jag köpte ett skolkit och ett kritpaket efter att ha läst detta inlägg! Styrkekramar till dig ❤️

https://www.diakonia.se/globalassets/documents/diakonia/giftshop/gavobevis-jul/skolkit_gavobevis_jul.pdf

https://www.diakonia.se/globalassets/documents/diakonia/giftshop/gavobevis-jul/kritpaket_gavobevis_jul.pdf

#3 - - Anna:

Så Fint! Du har gjort stor skillnad för världen. Tack för allt du har gjort och för allt du har delat med dig av. En stor varm kram till dig. Har inga ord för att beskriva hur modig du är.

#4 - - Anonym:

Hej! Har precis hittat din blogg för för första gången. Du verkar vara än så otroligt härlig person. Jag vill skicka oändligt mycket kärlek och hoppas på allt det bästa för dig.

#5 - - Pavlos:

Agnes, fan vad jag kommer saknar dig. Tack för den tid jag fick med dig. Kram och kärlek/Pavlos ❤️❤️❤️

#6 - - Anonym:

Tillsammans mot cancergalan. Lika mycket som jag älskar att det kommer in pengar , hatar jag att forskningen inte har nått fram för att hjälpa dig just nu. Lika mycket som jag älskade att läsa idas inlägg ,tycker jag om att läsa dina. Inte för att ni båda kämpar mot samma sjukdom, utanför at ni båda visar en sånn enorm livsglädje. Det känns så tomt när du inte skriver,

#7 - - Anonym:

Ja skickade iväg det för tidigt. Det ja vill säga är att du betyder så mycket för så otroligt många. Tack ❤